5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    olbo

PDF bestand met font en afbeeldingsproblemen

Ik(een kennis) heeft een probleem met het gebruiken van pdf bestanden. Het PDF bestand voegt het lettertype niet in. Je ziet een ander lettertype op het scherm en als ergens anders wordt uitgedraaid draait hij geen letter meer uit. Komt het bestand terug naar de broncomputer waarop het gemaakt is dan print hij geen plaatjes maar alleen de tekst (in het verkeerde lettertje) Waar zit hem hier het probleem???

Bijdrager
    Walkingfingers

kijk bij je instellingen in het progje waarmee je je PDF maakt
    geef aan dat hij de lettertypen moet laden

Bijdrager
    dash

Geachte,

waar maakt u uw pdf mee? Is dat met de Distiller of via de kiezer van mac os 9. U kunt in os x het document opslaan als .pdf!

beknopte uitleg printen via os 9:
    Als u het doet via de kiezer dan is het van belang om bij het maken van de .pdf >printen als bestand>onder een bapaald kopje, je kan hier diverse keuzes instellen> printen als pdf de lettertypen bij te voegen. In dit printvenster kunt u uw instellingen bewaren.

Eko

Bijdrager
    olbo

Ja, ik zal wat meer vertellen. Ik print naar een postscript bestand welke vervolgens door distiller wordt verwerkt. En dit gebeurd allemaal onder systeem 9.

Bijdrager
    servir frais

Let even op volgende zaken in DISTILLER ;

1. open distiller, ga dan in het menu bovenaan naar > instellingen > fontlocaties en klik op verwijder en dan terug op ok. (met deze optie zoekt distiller alle fonts op die op uw harde schijf staan, andere locaties kun je manueel toevoegen.

2. ga dan naar instellingen > opdrachtopties > tabblad fonts.
    * alle fonts invoegen aanvinken
    * subset niet aanvinken!
    volgende onderstaande vensters zijn bij mij leeg…

Let even op volgende zaken in QUARKXpress

1. in uw printvenster ga je naar paginainstellingen > schuifbalk postscriptopties :
    (functie onbeperkt aantal download…. MOET aangevinkt zijn!!!)

2. in uw printvenster ga je nu naar printer > schuifbalk lettertypeinstellingen :
    (nu vink je aan : DOWNLOAD ALTIJD BENODIGDE LETTERTYPEN)
    deze opties best bewaren > bewaar instellingen

Ziezo nu zou je probleem met de fonts opgelost moeten zijn, zorg er wel voor dat het font geladen is in suitcase,atm,… alvorens de postscriptfile aan te maken.

Nu eet ik nog vlug wat verder,
    Tim

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.