14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    pepijn67

pdf als temp files op mijn desktop in leopard

Als ik een pdf open(niet opslaan) in firefox , wordt deze tijdelijke file geplaatst op mijn desktop, waardoor mijn hele desktop een ongeorganiseerde bende wordt wat mega irritant is. Ik heb het hele internet afgestruind om een oplossing te vinden, zonder resultaat

onder windows heb je een folder ‘temp’ waar alle zooi wordt geplaatst, waarom kan ik dit niet gewoon wijzigen in firefox of waar dan ook?

iemand een werkende oplossing voor osx? de oplossingen in forums werken niet op leopard

Bijdrager
    Guido Cornet

laat het gewoon downloaden naar een map op je bureaublad i.p.v. rechtstreeks naar bureaublad. Je hebt ook in Leopard een downloadmap. Daar kun je het ook naar laten downloaden.
    Die map zit in je huisje en dan downloadmap.

Is dit een oplossing?

Bijdrager
    pepijn67
    ”formulefan”

laat het gewoon downloaden naar een map op je bureaublad i.p.v. rechtstreeks naar bureaublad. Je hebt ook in Leopard een downloadmap. Daar kun je het ook naar laten downloaden.
    Die map zit in je huisje en dan downloadmap.

Is dit een oplossing?

Nee ik heb het niet over downloaden, ik heb het over een bestand openen op een internet pagina. Dit is dus een tijdelijk bestand en moet niet op mijn desktop worden geplaatst maar in een map voor tijdelijke internet bestanden. Snap je wat ik bedoel?

Bijdrager
    hopsa

En toch is het een vorm van downloaden, even in je voorkeuren onder het tabblad algemeen je bestanden laten downloaden/tijdelijkkzijn waar jij dat wilt.

Bijdrager
    pepijn67
    ”hopsa”

En toch is het een vorm van downloaden, even in je voorkeuren onder het tabblad algemeen je bestanden laten downloaden/tijdelijkkzijn waar jij dat wilt.

Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel; als ik een pdf of .doc open in firefox 3 wordt dit bestand ongevraagd meteen op mijn desktop geplaatst ongeacht wat voor download locatie ik ook aangeef in mijn voorkeuren. Dus zo simpel als jij aangeeft is het helaas niet

Bijdrager
    hopsa

Ah, firefox 3. Die gebruik ik helaas niet, vandaar.

Bijdrager
    nikzonderc

Het bestand blijft er staan totdat je het betreffende venster sluit. Het lijkt mij geen probleem tenzij je 20 – 30 tabbladen in Firefox open heb staan met PDF bestanden.;)

Bijdrager
    pepijn67
    ”nikzonderc”

Het bestand blijft er staan totdat je het betreffende venster sluit. Het lijkt mij geen probleem tenzij je 20 – 30 tabbladen in Firefox open heb staan met PDF bestanden.;)

ik gebruik wel session manager als add-on in firefox 3, maar dat zou niks uit moeten maken. Ik sluit het voorvertoning venster dat de pdf opent en het pdf bestand zelf blijft gewoon staan op mijn desktop, dus het wordt blijkbaar op een ander level geregeld.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Misschien deze plugin: http://code.google.com/p/firefox-mac-pdf/

Er zijn er verschillende van, dan download de bestanden niet naar je downloads folder maar bekijk je ze in de browser

Bijdrager
    pepijn67
    ”www.project-euh.com”

Misschien deze plugin: http://code.google.com/p/firefox-mac-pdf/

Er zijn er verschillende van, dan download de bestanden niet naar je downloads folder maar bekijk je ze in de browser

zou kunnen, maar dit moet je helemaal niet willen, het moet ergens in te stellen zijn in osx om de directory te wijzigen

het gaat natuurlijk ook om .doc bestanden en weet ik wat meer. Deze worden allemaal op de desktop opgeslagen, dus met die pdf plugin ben je er niet. Blijkbaar is het een ingewikkeld probleem op osx om dit te wijzigen, wat niet zou moeten

Bijdrager
    chm

Is er een reden waarom je Safari niet gebruikt?:wink:

Bijdrager
    pepijn67
    ”chm”

Is er een reden waarom je Safari niet gebruikt?:wink:

daar gaat het onderwerp toch helemaal niet over ??:o

ik denk dat ik safari er zowiezo af flikker:wink:

hier wordt het ook besproken, maar geen oplossing onder leopard

http://tadek.pietraszek.org/blog/2007/03/04/avoiding-temporary-files-on-desktop-on-os-x/

Bijdrager
    Piet-Frans

Hallo,

Ik denk dat u volgende eens moet controleren :

in firefox ga via firefox-voorkeuren-toepassingen-portable document format

Daar kan je kiezen :

– Preview gebruiken (standaard)
    – Bestand opslaan
    – Altijd vragen

Als je daar gaat voor preview gebruiken blijft er geen pdf op het bureaulad achter. (toch bij mij niet !)

In de algemene settings (voorkeuren – algemeen) kan je ook nog de download folder instellen
    (was bij mij ook ingesteld op het bureaublad)

Succes

Bijdrager
    pepijn67
    ”Piet-Frans”

Hallo,

Ik denk dat u volgende eens moet controleren :

in firefox ga via firefox-voorkeuren-toepassingen-portable document format

Daar kan je kiezen :

– Preview gebruiken (standaard)
    – Bestand opslaan
    – Altijd vragen

Als je daar gaat voor preview gebruiken blijft er geen pdf op het bureaulad achter. (toch bij mij niet !)

In de algemene settings (voorkeuren – algemeen) kan je ook nog de download folder instellen
    (was bij mij ook ingesteld op het bureaublad)

Succes

nee maakt bij mij niets uit ik heb osx 10.5.5 en ff 3.0.1 nog steeds hetzelfde probleem

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.