10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    gini

PDF als bijlage in Mail

Als ik een PDF verstuur via mail (of een foto) dan wordt die altijd volledig in de mail getoond en niet als een attachment. Is er een mogelijkheid om het toch als een echte bijlage mee te sturen

Bijdrager
    tarun

Als je in de mail rechtsklikt op de bijlage kan je kiezen voor “toon als symbool”.

Bijdrager
    Hansi2124

Deze wordt ook echt als bijlage meegestuurd, maar het is in Mail is zo dat je die bijlage ook daadwerkelijk ziet.
    Maar eigenlijk heeft Tarun het juiste antwoord…..

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, dat is niet het juiste antwoord.
    Want wat Tarun noemt is alleen maar de instelling hoe het bij jou zelf wordt getoond.
    Het juiste antwoord is dat het van de ontvanger en zin email programma afhangt hoe de bijlage wordt gezien.

Bijdrager
    philoop

Als deze werkelijk verstuurd is dan krijgt de ontvangen gewoon een bestand in de mail te zien en niet de volledige PDF… Bij mij is dit in ieder geval zo misschien dat het verschilt per besturingsprogramma versie.

Bijdrager
    mackerjack

hoe het er bij mij uitziet maakt mij niet zoveel uit maar ik krijg wel eens reacties van geadresseerden (met windows?) dat ze de pdf als bijlage willen hebben omdat ze er anders “niets mee kunnen”. meestal pak ik het dan even in (zip) en dan blijkt het geen probleem meer te zijn.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het is inderdaad een preview van Mail zelf. Het hangt dus af van het programma dat de mail ontvangt hoe dat wordt weergegeven. Bij afbeeldingen is het een ander verhaal. Wanneer je kiest voor een platte tekst opmaak (dus geen RTF) weet je bij afbeeldingen als JPG’s zeker dat ze als bijlagen worden meegestuurd.

Laat je ook niet verwarren door het volgende:
    PDF bestanden met één pagina worden in Mail als bijlage volledig weergegeven. Wanneer een PDF meerdere pagina’s heeft krijg je een symbooltje te zien van het PDF bestand in plaats van een volledige pagina.

Bijdrager
    GoeieDag

Geloof dat het ook helpt door de PDF boven of onder de tekst te zetten, dat het dan wel goed doorkomt. In het andere geval ziet Outlook Express het als een tekstonderdeel, was dacht ik het verhaal…

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien kan gini even vertellen in wat er nou bedoeld wordt met “wordt die altijd volledig in de mail getoond”.
    Is dat bij de verzender of bij de ontvanger?
    Als het gaat om de ontvanger, had gini de oplossing allang in andere topics kunnen lezen natuurlijk.

Bijdrager
    1984
    Dr. op 04 januari 2013

Het is inderdaad een preview van Mail zelf. Het hangt dus af van het programma dat de mail ontvangt hoe dat wordt weergegeven. Bij afbeeldingen is het een ander verhaal. .

Inderdaad http://www.onemorething.nl/community/topic/pdf

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.