3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    P3t3r

PCMWave… plain text bestand van 669.2Mb?

Beste OMT-leden,

Aangezien ik een Macbook Air heb met slechts 64Gb SSD houd ik nauwlettend de diskspace in de gaten.

Nu heb ik met Finder een ‘systeem’ bestand: PCMWave wat als plain text bestand wordt weergegeven van 701Mb gevonden in /System/Library/Speech/Voices/Alex.SpeechVoice/Contents/Resources/

Is dat echt noodzakelijk? of breng ik Alex om zeep?;-) heb toch nooit naar hem hoeven luisteren.

Overigens heb ik met XSlimmer al > 3.5Gb aan overbodige PPC code kunnen weggooien zonder dat ook maar 1 applicatie hapert!:-)

Dus PCMWave laten staan of wegflikkeren? O, ja…, ik heb wel een externe (Synology) hdd van 1TB maar wil gewoon de interne SSD zo clean als mogelijk houden.

Dank!,
    Peter.

Bijdrager
    FAMOUS

Nee, niet weggooien. Alex is blijkbaar een “onmisbaar onderdeel” als het om sommige Apps gaat.

Van Apple – Support – Discussions:

Don’t mess with it. It’s used for built in voices in your Mac and is used with other apps. Not a good idea mucking around in system folder unless you know exactly what you are doing!

Bijdrager
    Zeekomkommer

Als je nooit gebruik maakt van speech en die voices lijkt het mij dat je die voices wel weg kan gooien. Brand ze desnoods op een DVD’tje.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.