11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    de.Studio

PCI-X kaarten plaatsen in G5 (versie juni 2004): Welk slot ?

In slot 1 zit een ATI Radeon 9800 XT-kaart. In slot 2 heb ik een RME geluidskaart geplaatst. Deze wordt niet herkend. In slot 3 wordt deze wel herkend. Heeft iemand enig idee hoe dit komt ?
    Ik heb wel eens iets gehoord over koppelingen tussen twee slots en dat een combi van grafisch en geluid dan niet werkt. Wie o wie ?

Bijdrager
    zakalwe

Kan je iets meer vertellen over deze geluidskaart?

De slots in de G5 hebben verschillende snelheden; 100MHz en 133MHz…misschien dat dit iets uitmaakt.
    Ook werken 5 Volt kaarten niet.

Bijdrager
    de.Studio

RME DIGI96/8 PAD

All currently available RME interface cards are fully compatible to Apple’s new G5 computers. They operate at the reduced voltage of 3.3V, and therefore provide the second notch at the PCI contacts to fit in any PCI-X slot.

Supported sample frequencies: 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 64 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz
    All settings changeable in realtime, all output options even in playback mode
    Separate record- and playback circuits; complete master mode
    Enhanced Full Duplex: Different sample rates at input and output possible
    Mixed Mode: ADAT® in – SPDIF out and vice versa at full synchronization
    AutoSync: Automatic and intelligent master/slave clock control
    Unsurpassed Bitclock PLL (audio synchronization) in ADAT® mode
    Optional Word Clock Module (WCM) provides word clock input and output
    TMS (Track Marker Support): Supports CD/DAT start-IDs and the read out of CD subcode
    Comes with DIGICheck: the ultimate measurement, analysis and test tool
    Unique status windows for record and playback, showing mode and sample rate
    Zero Latency Monitoring: Hardware bypass per track, controlled by Punch-in/out
    AutoSelect searches automatically for an input with valid signal
    Combined Channel Interleave/Multi Device driver compatible to almost all recording programs
    Complete interrupt-sharing
    Windows driver with Pentium® optimization (quad times memory transfer)
    High bus transfer rate (up to 130 MByte/s)
    Digital inputs and outputs ground-free transformer coupled
    Super low jitter design: < 1 ns in PLL mode (44.1 kHz, optical in)
    32 bit memory transfer and 128 kB fast SRAM guarantee very low system load
    Analog input +4 dBu/-10 dBV configurable
    Superior analog 24 bit/96 kHz input. Dynamic range 109 dBA
    Flexible superior analog 24 bit/96 kHz monitor output. Dynamic range 112 dBA
    Low impedance output (75 ohm) ready for headphones, stepless output level through software faders
    Speaker Protection minimizes noise during power on/off
    Analog output routable to ADAT® tracks
    Digital I/O: optical (TOSLINK), coaxial (phono), internal (CD-ROM/Sync-I/O). Optional breakout cable (not included in standard version) provides AES XLR connection.
    Formats SPDIF-AES/EBU (Consumer, Professional), ADAT®

Bijdrager
    zakalwe

De Radeon 9800XT zit toch in je AGP slot?
    Dit is geheel onafhankelijk van de PCI-X sloten, dus dat daar een conflict is lijkt me sterk.

hier staat meer info over PCI-X in de G5: G5 Developer note

Ik kan alleen nergens vinden hoe je kan zien welk slot welke snelheid heeft.

Bijdrager
    de.Studio

Dit staat hierin:
    Note: The Power Mac G5’s build-to-order ATI Radeon 9800 XT graphics card occupies both the AGP slot and the adjacent PCI slot. As a result, you can install PCI expansion cards in the slots labeled 3 and 4 but not in slot 2. To learn more about installing PCI cards, refer to “Chapter 3, Working Inside Your Computer” in the Power Mac G5 User’s Guide that came with your computer.

Helder dus !!!

Bijdrager
    de.Studio

Oeps …dus niet opgelost ik heb een 9600XT kaart……geen 9800XT

Bijdrager
    zakalwe
    ”de.Studio”

Dit staat hierin:
    Note: The Power Mac G5’s build-to-order ATI Radeon 9800 XT graphics card occupies both the AGP slot and the adjacent PCI slot. As a result, you can install PCI expansion cards in the slots labeled 3 and 4 but not in slot 2. To learn more about installing PCI cards, refer to “Chapter 3, Working Inside Your Computer” in the Power Mac G5 User’s Guide that came with your computer.

Helder dus !!!

Wat ze bedoelen is dat de koeling van de Radeon 9800XT het eerste PCI-X slot blokkeert (het is dus niet zo dat de kaart zowel in de AGP als in de PCI-X sloten zit).

Bijdrager
    de.Studio

Ik heb de 9600, niet de 9800. Dus slot is gewoon vrij. Blijft mij een raadsel waarom het ene slot ‘m wel herkent en de andere niet.

Bijdrager
    zakalwe

Ik denk dat de kaart niet goed werkt met het snellere slot (de 133MHz), maar wel prima werkt met de langzamere sloten…

Misschien een mailtje naar de fabrikanten van de kaart?

Had je ook geprobeerd een PRAM reset te geven wanneer de kaart geïnstalleerd is in het niet werkende slot?

Bijdrager
    de.Studio

Hoe doe je zo’n reset ?

Bijdrager
    zakalwe

Tijdens opstarten: Apple-option-p-r (option = alt), tot de machine zich weer opnieuw opstart.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.