5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    kobekes

PC software-licenties op Mac?

Ik heb een nieuwe job gevonden als DTP’er bij een kleine KMO, wich is nice.

Mijn voorganger werkte echter op een PC. Tijdens mijn sollicitatie heb ik er (uiteraard) voor gepleit dat er een Mac zou worden aangeschaft. Wederom met succes.

Alle software die ze nu bezitten is officieel aangekocht, maar voor Windows natuurlijk.

Heeft er iemand ervaring met een crossgrade van QuarkXpress, Photoshop CS, Illustrator CS en InDesign? Professioneel gerief van PC naar Mac dus.

Op de amerikaanse site van Quark vind ik bv. wel zo een cross-grade, maar op de europese niet…

En als er dan toch nieuwe software moet gekocht worden, lukt dat dan met Upgrades of moeten het ineens volledige versies zijn (ik denk niet dat ze gaan lachen met een extra kost van VAT Incl. 1934.79,- € voor een Quark “omdat hij per sé op een mac wil werken”).

Kobe.

Bijdrager
    TomH

als de licenties(die zowiezo niet rechtsgeldig zijn volgens de meeste juristen) hetzelfde zijn lijkt het me dat je gewoon van iemand de mac versie kan lenen en deze installeren en gebruiken.

edit: ik heb echter geen idee hoe licenties en het auteursrecht in belgie gewaardeerd worden door de rechter zul je dus aan een mede-belg moeten vragen:)

in nederland mag je in ieder geval software gebruiken en installeren als je er op een rechtmatige manier aan bent gekomen.

Bijdrager
    kobekes

Heb net een mailtje teruggekregen van Quark Support:

We received your e-mail this morning and thank you for it.
    Of course you can change your Window’s 6.10 in a MAC Version OSX. The price is the following :

1 x Crossgrade QuarkXpress Passport from Version 6.10 WIN into 6.50 MAC OSX € 160.00 net.

If you want to order it, you can give us your serial number.

If you have any other questions, contact us.

Best greetings

Nicole Hostettler
    Customer Service DE
    QUARK MEDIA HOUSE SARL
    Rue Saint-Nicolas 7
    2000 Neuchâtel
    Switzerland
    Tel. 00800 1787 8275
    Fax. ++41 32 720 15 65
    custserviceDE@quark.com

en op het Adobe forum vond ik enkele reacties als deze (maar geen prijsincicatie):

Request a “cross-grade” at a nominal cost, which involves a letter of destruction of the PC software. Call Adobe customer service and follow the instructions of the Customer Service Representative carefully.

Licht aan het einde van de PC-tunnel!

Bijdrager
    hansenonline

als ieder software bedrijf nou het zelfde doet als filemaker, een cd/dvd met beidde systemen. is het leven toch weer wat simpeler.

daan.

Bijdrager
    Ploink

Ik zit met hetzelfde probleem. Ben legaal eigenaar van de pc versies Adobe CS en Macromedia Studio MX. Is er iemand die het met succes heeft weten om te zetten en beschrijf, als je het nog weet, welke stappen je hebt moeten nemen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.