14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Nano12

pc problemen gehad, hoe gaat het met ipod?

Ik ben vanmiddag met mijn pc bezig geweest (had BIOS probleem). Omdat ik verwachtte dat ik de boel moest formatteren heb ik mijn muziek uitgezocht, wat verplaatst en uiteindelijk even op een externe HD gehad.
    Formatteren bleek gelukkig niet nodig, maar ik zit nu met het volgende.

Al mijn geimporteerde muziek in de i-tunes bieb is weg. Ik ben daar nu mee bezig om dat allemaal weer te importeren.
    Wat ik mij nu echter afvraag, wat gebeurd er met de bestanden op mijn I-pod als ik deze weer op de pc aansluit?

Hij opent i-tunes nl. automatisch en werkt de boel automatisch bij.
    Gaat de rest wat erop staat dan verloren?
    Zo ja, hoe kan dit voorkomen worden?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

Bijdrager
    Maced.2

zou het niet weten..ga ff kijken bij http://tweakers.net/

Bijdrager
    JDVM

Ja, alles gaat verloren.
    Sluit hem gewoon niet aan.

Bijdrager
    Nano12

Is het nog ergens uit te schakelen dat het niet gebeurd dat hij hem niet meteen bijwerkt? Dan heb ik het niet perse over nu, maar ook over de toekomst.
    Morgen ga ik verder met het karweitje, ik ben daar nu wat te ongeduldig voor.
    Voorlopig sluit ik de ipod nog niet aan. Eerst daar de boel maar weer voor elkaar hebben zodat niet alles meteen weg is.
    Eerste minpuntje van de ipod gevonden. Verder ben ik er erg tevreden mee.

Bijdrager
    SM-R2

Lijkt me eerder een fout van jezelf door de itunes map te verplaatsen terwijl het niet hoeft. Succes iig.

Bijdrager
    djdnl

Eerder een minpuntje van jezelf natuurlijk :P

Bijdrager
    vogel

Wat een onzin, minpuntje van de iPod, klaar. Dat dat ding niet kan communiceren naar je computer toe is gewoon waardeloos.
    Maar er zijn wel programma’s voor om van iPod naar iTunes te kopieren, zoals Senuti voor Mac. Voor Windows zijn ze er ook, zie het sticky hier bovenaan.

Bijdrager
    djdnl
    ”vogel”

Wat een onzin, minpuntje van de iPod, klaar. Dat dat ding niet kan communiceren naar je computer toe is gewoon waardeloos.
    Maar er zijn wel programma’s voor om van iPod naar iTunes te kopieren, zoals Senuti voor Mac. Voor Windows zijn ze er ook, zie het sticky hier bovenaan.

Tuurlijk:x

Al jaren ipods gehad met pc’s/mac’s en nog nooit problemen gehad met de communicatie van ipod naar computer, klaar.

Het probleem is dat de ipod wel communiceerd naar de pc, en dat door de muziekrechten beveiliging de bestanden niet terug geimporteerd worden maar worden verwijdert, dat is nu eenmaal een ipod ding. Maargoed, daarvoor zijn programma’s voor.

2 the topic starter: Gezien je verhaal over je bios dacht ik in eerste instantie niet dat de ipod een communicatie fout maakte. Maar je kun bovengenoemd programma gebruiken, ik heb zelf ipodrip eens gebruikt, http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20083 .

Bijdrager
    vogel

Correctie: iPod kan niet communiceren naar iTunes toe.
    Kopieer jij je nummers van je iPod naar iTunes zonder extra programma? Dan zou ik wel willen weten hoe.
    Je kan ‘m natuurlijk als schijf mounten, maar dat moet je vantevoren ingesteld hebben in iTunes. Als je dat niet doet, ben je de lul. En als je ‘m als schijf laat werken, dan moet je eerst de boel verslepen en daarna in iTunes importeren. De vraag is, of je dan je ID3-tags houdt.
    Met Senuti is dit allemaal veel makkelijker.

Bijdrager
    djdnl
    ”vogel”

Correctie: iPod kan niet communiceren naar iTunes toe.
    Kopieer jij je nummers van je iPod naar iTunes zonder extra programma? Dan zou ik wel willen weten hoe.

Wie bedoel je met JIJ eigenlijk?

Ik was namelijk nog met mijn bericht bezig, ik was aan het zoeken welk programma ik had gebruikt, ipodrip werkt ook prima, id tags, zelfs mijn coverart.

Bijdrager
    vogel

Ik bedoelde eigenlijk jou inderdaad.
    Kijk, ik vind het nogal makkelijk om te zeggen dat het een minpunt van TS zelf is. Apple propageert al jaren gebruiksgemak. Als je dan tegen zoiets lulligs aanloopt als TS, dan is het laatste wat je wil horen dat het aan jou ligt. Apple voorziet mensen niet op een snel te vinden uitleg voor als er iets fout gaat en de producten zijn naadloos op elkaar afgestemd, als alles goed gaat ja. Als het fout gaat, wordt het zoeken geblazen, ook in de faq’s van Apple.
    Maar goed, nu kan TS in ieder geval verder, met iPodrip.

Bijdrager
    djdnl
    ”vogel”

Ik bedoelde eigenlijk jou inderdaad.
    Kijk, ik vind het nogal makkelijk om te zeggen dat het een minpunt van TS zelf is. Apple propageert al jaren gebruiksgemak. Als je dan tegen zoiets lulligs aanloopt als TS, dan is het laatste wat je wil horen dat het aan jou ligt. Apple voorziet mensen niet op een snel te vinden uitleg voor als er iets fout gaat en de producten zijn naadloos op elkaar afgestemd, als alles goed gaat ja. Als het fout gaat, wordt het zoeken geblazen, ook in de faq’s van Apple.
    Maar goed, nu kan TS in ieder geval verder, met iPodrip.

Klopt, dat is ook heel makkelijk. Ik volgde het draadje eigenlijk vanwege de reden dat ik hem niet helemaal begreep.
    Ik ben echt geen back-stabber die dit soort berichtjes echt meent, vandaar ook dat bijdehand-te smiley’tje.

goed 2007

Bijdrager
    vogel

Ach so, gelukkig nieuwjaar alvast. :)

Bijdrager
    JDVM

Ik heb wat: je hebt een PC he?

Nou: CTRL+ALT+DEL, naar tabblad processen, en beëindig alles van iPod en iTunes te maken heeft. Dit zijn: iPodService.exe, iTunesHelper.exe en misschien ook iTunes.exe.

Steek dan je iPod erin, en blijf kijken of er geen processen opgestart worden. Als een van die drie bovengenoemde opkomt moet je ze meteen beëindigen.

Gebruik dan een van de programma’tjes uit de sticky in dit forum om je muziek van je iPod af te halen.

(@ anderen, het probleem was dacht ik toch dat PC automatisch iTunes opstartte en iPod zou wissen….)

Jurriaan

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.