10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    datillsta

PC gebruikers kunnen mijn mail-bijlagen niet openen

Goedemorgen,

Als ik een mail met bijlage verstuur naar een PC gebruiker, dan krijgen die personen een vierkantje met een kruis erdoor en kunnen de bijlage niet openen. Als we dezelfde mail via een andere computer sturen ( met ook 10.4 en zelfde mail instellingen) dan komt hij wel goed aan.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    espaan

Bij het invoegen van bijlagen via de toolbar kun je ergens Windows compatible bijlagen aanvinken.

Bijdrager
    Nihilist

Vervelend probleem; ik heb het ook vaak zat. :|

Bijdrager
    datillsta

Het maakt niets uit of ik “verstuur windows compatible bijlagen” aan of uit heb staan.

Bijdrager
    datillsta

….en ik heb het pas sinds een week!

Bijdrager
    Wiebo

Ik heb een soortgelijk probleem, altijd alle files naar windows gebruikers kunnen sturen, krijg ik nu van één klant te horen dat alle pdf’s die ik stuur niet te openen zijn en als onveilige bestanden aangemerkt worden. Naar mijn idee is dat gewoon een Outlook instelling oid.. van andere windows gebruikers heb ik nooit wat gehoord..

Bijdrager
    computer space

Ik denk dat het vooral de ontvanger-software is. Outlook staat tegenwoordig standaard in paranoia-mode. Probeer ze aan de thunderbird te krijgen!

Bijdrager
    klg.nl

misschien is dit het?
    Wordt er bij het opslaan van een file de file extention toegevoegd aan het document? Dit kan nm uitzetten. Apple herkent files zonder extention, windows volgens mij niet

Bijdrager
    Roesch
    ”datillsta”

Als we dezelfde mail via een andere computer sturen ( met ook 10.4 en zelfde mail instellingen) dan komt hij wel goed aan.

dus dezelfde attach en dezelfde (windows)ontvanger maar met een ander Mac verstuurd? dan ligt het dus niet aan de ontvanger.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.