9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Theo7

PC foto & Tekst bestanden naar Mac uploaden?

Hallo,

zoals jullie in andere postings van heb kunne lezen switch ik komende week dus van PC naar Imac.

Hoe zit het met alle bestanden die ik heb zoals, foto’s text en exc bestanden PDF files etc?
    Kan ik die allemaal gewoon op een CD branden en dan vanaf de cd openen in tiger?

Of zijn daar andere trucs voor?

Bijdrager
    Gamie

Er zijn een aantal programma’s voor op de markt (bv. Move 2 Mac). Maar als je het gewoon op een CD brand zou het ook moeten werken in Tiger.

Bijdrager
    Theo7

Bedankt!

Als ik het goed begrijp maakt het dus niet uit dat mijn foto’s en tekstbestanden etc in windows zijn gemaakt en/of opgeslagen.
    Zodra ik de bestanden gewoon op een CD brand kan Tiger het ‘gewoon’ lezen?

Alsik dat dus goed begrepen heb word ik echt steeds blijer dat ik me Imac volgende week (eindelijk) in huis krijg!

De gebruiksvriendelijkheid, de eenvoud, de stabiliteit, geen konflikten meer…… het klinkt haast (te) mooi om waar te zijn!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Theo7″

Hoe zit het met alle bestanden die ik heb zoals, foto’s text en exc bestanden PDF files etc?
    Kan ik die allemaal gewoon op een CD branden en dan vanaf de cd openen in tiger?

Zoals al gezegd kan dat inderdaad, afgezien van .exe-bestanden en andere programma’s (hoewel, als je een Intel-iMac hebt kun je die met wat meer moeite ook draaien, via Parallels of zo).

Maar waarom ik antwoord is vooral om even te zeggen dat op een CD branden de omslachtige oplossing is:) Veel makkelijker is om even een netwerkkabeltje tussen de PC en de Mac te hangen, dan kun je de bestanden rechtstreeks overzetten. Er is hierover een thread die alles uitlegt.

Bijdrager
    505

Netwerk kabeltje gaat prima. Heb het dit weekend nog gedaan, maar in Windows instellen gaat soms niet heel makkelijk. [size=9:afa1f580fd](als al je mappen persoonlijk zijn gemaakt, moet je dat centraal uitschakelen enz.)[/size:afa1f580fd]

Ik heb toen ik geswitch had een dvd’tje gebrand. Een Windows folder/map herkend Mac gewoon en alle muziek erbij gebrand. Alleen de mail uit Outlook omzetten had ik geen zin in.

Hoewel er een truck voor is. Iets met Thunderbird gebruiken geloof ik.

Bijdrager
    _Baby

Je hoeft niet altijd een nieuw topic te maken als je iets wil vragen hoor.
    Als je gwn je vraag post in je oude topic dan wordt die uiteraard ook bekeken. Wanneer er een nieuw bericht is dan komt je topic toch weer bovenaan in het forum:)

Bijdrager
    505

Bang dat het forum overvol raakt met topics?

Het wordt pas echt een zooitje als je 10 verschillende vragen stopt in 1 topic. Wel als de vragen iets met elkaar te maken hebben. Ik zie het verband tussen MS Office, Mailwasher en bestanden overzetten van Windows naar Mac niet.

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Theo7″

Bedankt!

Als ik het goed begrijp maakt het dus niet uit dat mijn foto’s en tekstbestanden etc in windows zijn gemaakt en/of opgeslagen.
    Zodra ik de bestanden gewoon op een CD brand kan Tiger het ‘gewoon’ lezen?

Alsik dat dus goed begrepen heb word ik echt steeds blijer dat ik me Imac volgende week (eindelijk) in huis krijg!

De gebruiksvriendelijkheid, de eenvoud, de stabiliteit, geen konflikten meer…… het klinkt haast (te) mooi om waar te zijn!

Ja, het is heel simpel. Je belangerijke bestanden op cd of dvd zetten en in Tiger openen. Zelfs je mappenstructuur blijft bewaard, makkelijker kan niet. Ik had zelfs geen probleem om in ons thuis netwerk te komen en van mijn vader’s Windows laptop wat bestandjes te halen. Geweldig!

Bijdrager
    Theo7

Bedankt voor de (snelle) antwoorden!

Al deze antwoorden geeft me alleen een nieuw probleem………. Ik word steeds ongeduldiger.
    Ik wil nu niet meer wachten tot woensdag, ik wil me Imac nu!:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.