5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

PC Fonts in InDesign

Ik heb een vraag ivm fonts OTF’s waarvan ik stillaan gek begin te worden… (zucht)

Dagelijks gebruik ik Quark, en heel soms (als het moet) InDesign CS-2. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal nog geen “held” ben in InDesign… :mrgreen:
    Als fontbeheer gebruik ik Suitcase X1. Al mijn eigen fonts zitten alfabettisch in afzonderlijke fontmapjes (A-B-C…) die in onder de map “documenten” staat. Hier heb ik ook een afzonderlijke map gemaakt met “fonts door derden”.

Gisteren kreeg ik van een klant een InDesign file aangeleverd met bijbehorende fonts, opmaak is aangeleverd in InDesign CS-2 op PC.

De meegeleverde fonts van dit document zijn:

Ik heb deze fonts gecopieerd naar een map “fonts zweden” en deze vervolgens in Suitcase geïmporteerd:

Open ik dan het InDesign document (na herstarten) dan krijg ik deze foutmelding (en Suitcase Auto-Activation staat “aan” in InDesign)

En het InDesign document staan alle fonts volledig met oranje achtergrond, missing fonts…

Wat doe ik verkeerd ??? :?

Bijdrager
    walterb

Je kan ook even alle arial fonts die je hebt uitzetten en dan het document opnieuw openen. Anders zal je toch de fonts die indesign mist opnieuw moeten aanwijzen, je ‘eigen’ arial dus. Het heeft te maken met de extensie en de naamgeving van de verschillende arials… truetype, opentype en postscript.
    Arial is ook een systeemlettertype, en conflicten daarmee zijn niet ongewoon…

Bijdrager
    chupacabra

zo te zien zijn er true type fonts meegeleverd in plaats van open type.
    De fonts die dus daadwerkelijk in het document zitten zijn blijkbaar niet meegeleverd.
    Dat is ook de reden dat je de waarschuwing krijgt.
    Blijkbaar heeft degene die het spul heeft opgemaakt gewoon een mapje Arial gepakt en er bij gedaan…
    Maar aangezien het hier om de Arial gaat, zou ik gewoon je eigen Arial gebruiken (vervangen in het indd doc.)

Bijdrager
    napoje

ten eerste… arial, en times staan standaard op een mac… dit zijn systeemfonts dus probeer eerst of ie deze fonts pakt voor je peecee fonts gebruikt….

ten tweede… suitcase gaat beroerd om met systeemfonts. Bekijk het gratis programma fontexplorer eens. die doet dit beter

http://www.linotype.com/fontexplorerX

Bijdrager
    maxunamax

De meegeleverde fonts van dit document zijn:

Ten eerste begrijp ik het niet helemaal…

ben ook geen InDesign Expert, maar de bestanden zien eruit als Postscript-PC-fonts én TTFjes, wat dus eigenlijk geen OpenType fonts zijn, maar TrueType.

Gebruik gewoon je Arial én Times uit de systeem-map. en vervang de fonts die je mist gewoon door je systeem-fonts…

succes…

;-) m.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.