12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    velvet

PC en Mac op internet

Ik zie veel vergelijkbare onderwerpen, maar allemaal weer NET iets anders, vandaar dat ik toch een nieuw topic open, ter bevestiging. Ik heb een PC (Windows XP) met een ADSL modem (Zyxel 650R 31, Demon) en wil daar een Mac (OS X 10.3 met ethernet kaart) op aansluiten.
    Met grote voorkeur voor draadloos, omdat de Mac zich een verdieping hoger bevindt. Ik las vanalles over een router en een switch.
    Dus als ik het goed begrijp kan ik een router aansluiten op de modem, een switch op de router zetten… en dan…? Kunnen beide tegelijk aanstaan en los van elkaar werken? Alvast bedankt!

Bijdrager
    XyonN

Je kan het beste een draad(loos) router/switch op je modem koppelen, je PC via het draadje aansluiten en je Mac via airport. Het is allemaal compatible, dus het moet gewoon kunnen!

Go for it!
    XyonN

Bijdrager
    G3Lay-Z

Als je de juiste router koopt kun je deze laten werken als moden en router in 1 dus geen gezeik meer.

Kijk maar eens wat 3Com te bieden heeft, of LinkSys

Bijdrager
    velvet
    ”XyonN”

Je kan het beste een draad(loos) router/switch op je modem koppelen, je PC via het draadje aansluiten en je Mac via airport. Het is allemaal compatible, dus het moet gewoon kunnen!

Go for it!
    XyonN

router/switch? Wel allebei? En MOET er een airport aan te pas komen?

Bijdrager
    velvet

Oh, en een ander probleempje: ik heb geen idee wat mijn username en wachtwoord is van de Mac netwerkkaart.. :o

Bijdrager
    klaus

als je modem een ethernet modem is, en gn usb-model, dan kan je die idd gewoon aansluiten op een router (gn switch nodig). Op die router kan je dan met ethernet kabels je pc en mac aansluiten, en zo hebben ze direct internet.

Als je een draadloze router koopt, dan kan je uw mac draadloos gaan voorzien van internet, op voorwaarde dat je een airport extreme kaart zitten hebt in uw mac natuurlijk.

Verder is deze setup identiek aan vele topics in dit forum, dus moest je nog problemen hebben, is het mss wel wijselijk om deze eens te bekijken, zullen je veel helpen!

En ik weet niet juist waar je het haalt, maar een user & pass voor je netwerkkaart op je mac heb je helemaal niet nodig hoor, wees gerust

Bijdrager
    remier

Gewoon een draadloze router kopen met 4 UTP poorten (switch) aanboord, zo’n Sitecom ding van de Dixons voldoet al prima

Bijdrager
    velvet

Bedankt! Ik zal even door stad rennen en kijken wat er in de aanbieding is. Er zit hier zelfs een zaak met Apple spullen, dus daar ook eens om raad vragen. IK laat hier weten of het lukt.:D

Bijdrager
    Jello

zelfde situatie hier.
    Ik kocht gewoon een Wireless Router.

D-link 624+ voor zo’n 164 € (tijdje geleden 7-maand zo).

Ik sloot hem aan achter m’n Kabel-modem.
    Werkte onmiddelijk.
    Windows pc (XP profesionel) via draad aan de router gebonden, werkte onmiddelijk (instelleing DHCP etc stonden al goed).
    Mijn iBook herkende onmiddelijk mijn router.
    W8woord (WEB) van draadloos netwerk van router ingegeven, en werkt ook…

Het is simpelder dan je denkt, echt.

Bijdrager
    Xserve

heb gewoon een switch (€40) en wat draadjes (€10) gekocht, alles aangesloten, werkte perfect, zonder IP-adressen overschrijven of andere zever.

Was wel niet draadloos, maar draadloos moet ook perfect lukken.

Bijdrager
    klaus
    ”Xserve”

heb gewoon een switch (€40) en wat draadjes (€10) gekocht, alles aangesloten, werkte perfect, zonder IP-adressen overschrijven of andere zever.

Was wel niet draadloos, maar draadloos moet ook perfect lukken.

Je bedoelt allicht een router ipv een switch, of heb je een ethernetmodem die fungeert als router, maar dan maar 1 ethernet uitgang heeft?

Bijdrager
    velvet

Ik heb een Belkin wireless router gekocht. Ik heb nog geen kaart gekocht, beetje duur, kon er even niet bij. Wel een kabel, dus internetten doet ie. Heb ook een USB adapter van Belkin gekocht. De Apple verkoper verzekerde me dat deze ook werkte op de Mac. Niet dus. Er zit geen installatie software op voor de Mac. Slim. Iemand een idee?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.