30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 169)
  • Q:
    Bijdrager
    empoor

PB, iMac of Mac Mini?!

Ik ben nog steeds aan het kijken wat ik nou het beste kan nemen als switch:? .. Ik heb daarom even een drietal computers geselecteerd:

Powerbook 15″ Combo
    + Keyboard
    + Mouse (Contour MiniPro Snow White)
    + Airport Express
    = 2.186,00

OF

iMac G5 20″ (met extra opties +256 MB en Bluetooth/Wireless Keyboard & Mouse)
    = 2.069,01 (symbolische 1 cent, hahaha)

OF

Mac Mini 1.4 Ghz (met extra opties +256 MB, Superdrive, Bluetooth/Wireless Keyboard & Mouse)
    + 20″ Display
    = 1.957,00

Wat lijkt jullie de beste keuze?! :wink:

(Ik weet dat de updates en misschien ook prijsverlagingen en extra opties eraan komen, maar ik ga er nu ff vanuit dat die er nog niet zijn.. Als ik de Apple uiteindelijk koop begin juni zijn die updates er al, maar toch.. :P )

Bijdrager
    Granny Smith

schrap die mini maar :D…

kzou voor de iMac gaan… groot scherm, krachtig, mooi design en met uw opties (toetsenbord/muis) zal ie ook prettiger werken

veel plezier ermee

ps: als ik NU een Mac zou kopen dan wordt het ook de 20″ iMac (zelfde opties :P)

Bijdrager
    empoor

Mmmm.. Zat ook wel een beetje aan die iMac te denken.. Die heeft tenminste een G5, maar hij is niet zo portable als de PB, bijvoorbeeld.. Dus dat zou een compromis zijn.. De iMac heeft wel weer het mooiste design..

Alleen heb ik op het forum o.a. gelezen dat de meningen erg verdeeld zijn over de wireless keyb+mouse.. Ze zouden het niet zo heel geweldig doen.. Iemand nog meer ervaring hiermee?

Bijdrager
    remcodb2

Zou voor de imac gaan is het snelst van deze dingen en is maar een beetje duurder dan de mini. Niet zo draagbaar maar dan heb je wel een 20″ scherm itt de 15 van de pb

Bijdrager
    A

Hoi Empoor,
    Wat wil je met je Mac gaan doen ?

Bijdrager
    empoor

Standaard dingen: surfen, netwerken met Dell (Windows dus), mailen, foto’s, blabla

Maar ook mijn sites bijhouden (Dreamweaver, Photoshop, Flash (die laatste sporadisch)) en misschien op de duur ook wat lichte videobewerking..

Het gebruik van Photoshop enzo is niet met ultazware filters, dus een G4 zou mijn editing ook wel bij kunnen houden, maar die videobewerking die ik misschien over een jaar ofzo zou willen gaan doen gaat volgens mij toch veel soepeler op een G5.. :?

(En schoolwerk uiteraard.. En standaard Word-werk (boeken, artikelen schrijven)..)

Bijdrager
    A

is het ook belangrijk dat je mobiel bent ?

Bijdrager
    empoor

Gedeeltelijk.. Is geen vereiste, wel handig voor school enzo.. Maar daarvoor zou ik eventueel nog mijn huidige (maar wel bagger :P ) Dell laptop kunnen gebruiken (alleen maar Dell’s hiero :cry: )

Bijdrager
    duder

Een vriend van me heeft die BT keyboard mouse combinatie en ik vind die muis echt bagger… Probeer die muis iig even voordat je tot aanschaf over gaat!

Als je hem niet voor on the road wil, ga dan niet voor een powerbook… dat is zonde van al het geld dat je in de portabiliteit steekt. Een macmini daarentegen gaat nog wel in je rugzak… kun je op locatie een dell van zijn IO spul ontdoen en je macmini aansluiten 8)

20″ display, dat is het 20″ Cinemal display? Dat is echt veruit het mooiste scherm dat ik ooit heb gezien, daar kan het scherm van de iMac imo echt niet aan tippen. Ik zou denk ik toch voor de mac Mini gaan… kun je later aan dat geweldige scherm nog eens een keer een powermac hangen.

Bijdrager
    empoor

Cinema Display jah.. Maar dan heb je wel een G4 ipv een G5.. Scheelt toch weer wat snelheid en souplesse volgens mij.. En het grote minpunt aan de Mac Mini is voor mij het aantal poorten.. De iMac heeft er toch net even wat meer.. (weet wel dat er hubs zijn, maar die zijn nog even mooi als het systeem zelf)

BT Keyboard & Mouse is dus niet echt iets? Binnenkort maar ff naar Amsterdam gaan voor preview, want het is wel lekker handig zo zonder draden..

Bijdrager
    A

Nou mij lijkt de Powerbook beter omdat je er overal mee naar toe kan. en als je toch in huis bent kan je in alle kamers van het huis zitten en natuurlijk ook in de tuin.
    En dan kan je die dell ook weg doen en je Powerbook mee naar school nemen. Zeg nou zelf een Powerbook ziet er toch veel mooier uit dan een dell ?
    Maar zelf zou ik voor die Powerbook gaan.:wink:

Bijdrager
    empoor

Wat ziet er niet beter uit dan een Dell, hahaha :lol:

Powerbook is erg verleidelijk jah.. Mooi design, maar heeft alleen geen Superdrive (die is me net even iets te prijzig)..

Trouwens: kan ik de PB ook uitsluiten op de (ook een…) Dell 19″ LCD die we hier al hebben staan??

Bijdrager
    Granny Smith

anders een 12″ ibook (met extra RAM erin)… is steviger en de batterij gaat langer mee, is ook compacter en dus mobieler

en hang hieraan een 2de scherm…

(is wel iets duurder maar je kan de aankoop verspreiden… nu de ibook… binne 6maand een extra scherm)

(als je voor mobiliteit gaat dan vraag ik me af of je een grote pb overal naartoe wilt slepen)

Bijdrager
    justhan
    ”empoor”

Alleen heb ik op het forum o.a. gelezen dat de meningen erg verdeeld zijn over de wireless keyb+mouse.. Ze zouden het niet zo heel geweldig doen.. Iemand nog meer ervaring hiermee?

Ik heb goede ervaringen met mijn bt muis en toetsenbord. Uiteraard als ze in slaap zijn gesukkeld duur het een fractie voordat ze reageren, maar dat lijkt me een logische zaak. Verder vindt ik er erg tevreden over.

Voor wat betreft je twijfels tussen een imac of een pb, zou ik kiezen voor de laatste. Lekker mobiel werken op ieder plaats die je prettig vindt.

Bijdrager
    duder

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog niet het genoegen heb mogen hebben met een G5 te werken, dus ik weet niet hoe soepel dat loopt t.o.v een mini.
    Ik heb zelf een iBook G4 1GHz 768 mb en dat ding draait Panther gewoon erg soepel, maar de snelste mac Mini werkt nog een heel stuk sneller, ik stond er versteld van, zo soepel als die draaide (natuurlijk wel met extra geheugen). Firefox is op mijn iBook wat aan de slome kant, ik merk dat hij dat een zware app vindt, maar op die mini gaat hij als de bliksem. Finder reageert ook erg snel. Hij doet alle (alledaagse) dingen erg snel en ik denk dat dat op een G5 niet veel sneller meer wordt

Groot minpunt is natuurlijk Core Image.

Als je nou IETS meer geld uitgaf aan een powermac + 20″ Cinema display…

:sealed:

Bijdrager
    empoor
    ”duder”

Als je nou IETS meer geld uitgaf aan een powermac + 20″ Cinema display…

Hehe.. Is wel gelijk 300/400 euro duurder, duss.. En mobieliteit gaat dan helemaaal verloren, hahaha..

Ben blij dat er ook positieve ervaringen met BT zijn.. Want kabels haat ik echt :x

Aan die iBook heb ik ook gedacht.. Maar ik heb in Berlijn ff gespeeld met een 12″ en een 14″, en de beeldresolutie stoort me nogal.. De 15″ heeft toch een betere resolutie vind ik; zeker als je een beetje met Photoshop bezig bent..

Bijdrager
    MrPapple

100% Powerbook, ik heb nu ook een powerbook (1,67Ghz, 512mb ram, 128mb dual link videoram) echt een schitterende computer, kost wel ietsjes meer, maar hij is het zeker waard!

Beter iets meer uitgeven en van de eerste keer tevreden zijn als te weinig uitgeven en niet tevreden zijn :D

alvast succes met je keuze, laat ons weten wat je gekozen hebt he!

greetz,
    Niels

Bijdrager
    A

Ik ga het je misschien lastig maken maar een 12 inch Powerbook met een 20 inch Cinema display kan toch ook ?

Een 12 inch combo zonder extra ram ofzo maar wel een 20 inch Cinema display kost Eur 2.548,00.
    Misschien wel duur maar de Powerbook is natuurlijk wel krachtiger dan een iBook zeker als je misschien ook gaat videobewerken.

Bijdrager
    duder

Als je echt clutterfree wil, moet je natuurlijk een iMac G5 halen, maar ik heb laatst een tijd in de applestore gestaan en dan merk ik toch dat ik het langst op een Cinema Display sta te kwijlen en op de powermacs, maarja, da’s persoonlijk natuurlijk.

Misschien een idee om die iMac eens naast die Cinema te zetten.

Bijdrager
    A
    ”MrSharky”

100% Powerbook, ik heb nu ook een powerbook (1,67Ghz, 512mb ram, 128mb dual link videoram) echt een schitterende computer, kost wel ietsjes meer, maar hij is het zeker waard!

Beter iets meer uitgeven en van de eerste keer tevreden zijn als te weinig uitgeven en niet tevreden zijn :D

greetz,
    Niels

ik ben het zeker met je eens

Bijdrager
    MrPapple
    ”Ashwin”
    ”MrSharky”

greetz,
    Niels

thnx :P

Nog iets: dat verlicht toetsenbord is echt wel de max! (zit er nu op te typen :D)

greetz,
    Niels

Bijdrager
    A
    ”MrSharky”
    ”Ashwin”
    ”MrSharky”

greetz,
    Niels

thnx :P

Nog iets: dat verlicht toetsenbord is echt wel de max! (zit er nu op te typen :D)

greetz,
    Niels

Ja daar heb ik over gelezen. Jammer dat het niet op de 12 inch Powerbook zit. Misschien komt het wel bij de G5 versie. We zullen zien. :innocent:

Bijdrager
    MrPapple

Toetsenbord verlichting is handig, zit hier gewoon zonder licht in men kamer, toetsenbord is perfect zichtbaar.

greetz,
    Niels

Bijdrager
    Zweefvliegerke

ik zou ook voor de powerbook gaan (met 128MB-videokaart). Zoals MrSharky al zei, beter iets meer uitgeven en dan helemaal tevreden zijn…

Bijdrager
    empoor
    ”MrSharky”

Hahahah.. Vond het ook erg mooi jah bij de demo in Berlin :lol: :lol: :lol:

Wordt me wel moeilijk gemaakt zeg, hehe 8)

Meeste mensen prijzen toch de PB en de iMac.. Mac Mini komt dus te vervallen :P

Ashwin:
    12″ PB… MMmm… Net even snel gekeken wat voor standaard resolutie.. 1024×768 werkt bij mij ECHT niet.. Dat hebben we op sommige computers op school ook (en WEER Dell’s.. lijkt wel of ze de wereld overnemen.. in ieder geval die van mij :cry: ) en ik kan er niet meer op werken na 3 jaar 1280×1024 en hoger.. Die 20″ eraan vast haken is dan wel handiger, maar moet een goede resolutie altijd hebben en een display op me schoot werkt niet, hahaha :P :P

PB 15″ is dus wel erg erg verleidelijk.. Zijn er nog mensen met negatieve kanten aan deze PB?

Bijdrager
    MrPapple
    ”empoor”

PB 15″ is dus wel erg erg verleidelijk.. Zijn er nog mensen met negatieve kanten aan deze PB?

gewoon doen, ik heb ook ietsjes langer gespaard en ben echt blij dat ik het gedaan heb!

greetz,
    Niels

Bijdrager
    A

oke nou dan ben ik nu voor de Powerbook 15 inch. :wink: :innocent:

Bijdrager
    MrPapple
    ”Ashwin”

oke nou dan ben ik nu voor de Powerbook 15 inch. :wink: :innocent:

goeie keuze :P

Nog een voordeel, je bent mobiel, je kan overal werken. Ah ja, voor ik het vergeet: 100GB HD is ook wel handig!

greetz,
    Niels

Bijdrager
    A

En de iMac is niet echt mobiel. Ik vind hem zelfs een beetje groot vergeleken met een mooie plat Powerbook.

Bijdrager
    MrPapple
30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 169)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.