6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    knikker

PB 12″ 1Ghz is mank

er komen afentoe kleine korte rare piepjes uit mijn mac.
    niet uit de speakers, maar uit de hardware. heel erg soms een harde felle piep van 1 seconde lang..
    ook doet mijn Finder raar.
    iTunes hapert en alles is zo instabiel als een manke nelis…

en software update komt niet verder dan een klein blauw balkje…
    al met al lijkt ie kapot.

hardware of software?
    kent iemand dit probleem?

voor mij is dit de eerste keer dat ik zoiets meemaak met een mac laptop.

iemand info hierover?

bvd!!

Bijdrager
    Ddg

heb ej al geprobeerd osx opnieuw te instaleren….??

Bijdrager
    knikker

nog niet,

doe ik later.. ik wil namelijk niet mijn hele computer (inclusief) programma’s gaan installeren. dat kost me een halve dag.
    ik kan mijn systeem opnieuw installeren, maar wanneer zoiets voorkomt kies ik denk ik toch liever voor een ‘clean install’

ik denk dat ik er toch maar aan moet gaan geloven

Bijdrager
    fistkikker

OSX opnieuw installeren? Het is geen Windows! Doe ff normaal man!:)

Dit is een hardware probleem. Geen idee wat het is. kijk eens op http://www.macsupportstore.com/showpages.asp?pid=1049 (nu even down, maar straks weer met alle service manuals) misschien vind je daar uitleg van gepiepte foutcodes.

Bijdrager
    eerdepeer

Ik weet niet wat jullie allebei denken, maar ook met windows krijg je geen hardwarematige piepjes van gare hardware. Tiger was bij mij op een gegeven moment ook zo traag als een aap wat na de herinstallatie weer lekker was. Tiger is helaas niet het summum.

Anyway, ik denk dat jistkikker beter ff naar de (echte) dealer moet voor een reparatietje!

Bijdrager
    fistkikker

Ik heb geen hardware probleem.

Maar Windows en DOS PC’s piepen al uitgebreid in codes sinds de eerste BIOS’en een power on self test deden. Windows piept niet zozeer, maar een moederbord kan dat zeker wel.

iMac G5’s hebben zelfs diagnostische LED’s om verschillende codes aan te geven.
    Kijken of er voor het powerbook 12″ MoBo geen foutcode-piepjes zijn lijkt me geen slecht idee. En tevens gratis, itt de gang naar de echte dealer. Baat het niet dan schaadt het niet. Geld naar de dealer brengen kan altijd nog.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.