11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

• Bijdrager
    Qapla

Tzou wel keer leuk zijn als we nog eens een nieuw toetsenbord en muis krijgen.

Bijdrager
    Afroman

Wat mis je met de huidige generatie dan?

Bijdrager
    Qapla

helemaal niets, maar het is altijd fijn om iets nieuws te hebben.

Bijdrager
    macpro

@afroman: een draadloze variant van het uitgebreide toetsenbord met numeriek deel.

Bijdrager
    Afroman

Ja maar ik vraag me dan af in hoeverre je het toetsenbord kan innoveren? Nieuw is trouwens ook niet eens altijd beter.

Bijdrager
    Verwijder

Een Magic Keyboard of aanraakgevoelig toetsenbord? Je kan dan scrollen, zoomen en bladeren door over de toetsen te vegen.
    Of een toetsenbord met ingebouwd display, verdeeld in blokjes over de toetsen? Bij een toetsenbord zonder opdruk waar de letters door displaytjes worden weergegeven kan je bij het indrukken van de Shift- en Optie-toets zien wat je doet. Applicaties kunnen op de toetsen laten zien wat de toetsen doen. Het zou een duur toetsenbord worden maar het lijkt me wel leuk en handig.
    Bestaat zoiets al?

Bijdrager
    iep

Aanraakgevoelige toetsenborden bestaan al heel erg lang, denk dat je dan zelfs al richting de jaren 70~80 moet gaan (touchscreen is destijds door mensen van het CERN uitgevonden voor een betere bediening van de aansturing van hun deeltjesversneller). Er was destijds een bedrijf die voor de iBook en PowerBook aanraakgevoelige toetsenborden maakte waarop je kon tikken en muizen. Apple heeft dat bedrijf overgenomen. Verder vindt je dit soort toetsenborden tegenwoordig in smartphones en tablets. De Touch Cover voor de Microsoft Surface tablets is een ander voorbeeld van een aanraakgevoelig toetsenbord.

Een toetsenbord met displays kennen we ook al (de peperdure Optimus Maximus met OLED toetsen).

Geblokkeerd
    Anoniem

Huidige tb is prima, alleen nog zwart met backlit toetsen zoals de MacBooks hebben.

Bijdrager
    koen

Hoe ik het ook draai of keer, ik zie echt geen toetsenbord in dat plaatje.:-?

Bijdrager
    iep

Het is een dwarsdoorsnede van een toets met bijbehorende switch (helaas een rubberdome). In het stukje patent wat je hier ziet gaat het ook om de toets, niet om het toetsenbord.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.