9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Lambertini

Paswoordbeheer in de cloud

Ik ben op zoek naar een app die zowel op imac als iphone werkt.
    Deze moeten automatisch syncen.
    Er bestaan er 100-den maar welke is de beste ?

Nu doe ik dat in evernote en maak ik voor elke paswoord een notitie.
    Maar dat is niet echt superhandig en vraag me af of ik over pakweg 5 jaar nog mijn notitie van 2013 zal terugvinden ???

Iemand een goede tip ?

Bijdrager
    Booden

Ik gebruik mSecure op mijn Mac, iPhone en iPad. Werkt goed. Het synchroniseren doet de app niet automatisch maar is slechts een muisklik.

Bijdrager
    Shmoo

1Password = de aller beste hands down!

Het heeft daar ook zijn prijs naar maar het heeft niets voor niets zo’n beetje Apple Awards gewonnen die er voor Apps te winnen vallen.

iOS app
    OS X app

Bijdrager
    Lambertini

Waarvoor dank !
    Moet je deze app kopen voor elk device ?
    Ik zie dat beide apps op de app store imac meer dan 40 euro kosten.

Nog andere apps die goed zijn ?

Bijdrager
    Franky Mac

LastPass is ook een goede.

Bijdrager
    Lutjemac

Is sleutelhanger niet veilig genoeg??

Bijdrager
    Leander

Keychain2Go werkt ook prima.

Bijdrager
    Franky Mac

@Lutjemac
    Met een paswoord manager zoals 1Password of LastPass kun je zoveel meer.

Sleutelhanger werkt alleen met Safari voor wachtwoorden van websites, de andere hebben ook plugins voor andere browsers.

Sleutelhanger kan wachtwoorden genereren, vier groepen van drie karakters. De andere zijn heel wat flexibeler, je kunt zelf de lengte bepalen en hoe het wachtwoord is samengesteld, bijv. wel of niet speciale karakters.

Volgens Apple’s website synct iCloud Keychain userid’s en wachtwoorden, gegevens voor de invulling van web formulieren zoals creditkaart gegevens en WiFi netwerk wachtwoorden. De anderen syncen behalve gegevens voor de invulling van web formulieren heel wat meer zaken, in zg. Secure Notes kun je allerlei informatie kwijt, zoals paspoort en rijbewijs kopieĆ«n, serienummers van software, bankgegevens, etc. etc.

Sleutelhanger synct alleen via iCloud, bij de anderen kan het ook via Dropbox en je kunt bij bijv. Lastpass zonder dat je de applicatie hebt geĆÆnstalleerd je gegevens benaderen.

Diverse paswoord managers hebben ook handige utilities, bijv. om de sterkte van je paswoord te testen, melden als paswoorden te oud zijn etc.

Maw. het hangt ervan af wat je wensen zijn. Ik zelf gebruik 1Password, via een software bundel ben ik vrij goedkoop aan de licentie gekomen.

Bijdrager
    Lutjemac

@Franky
    Hartelijk dank voor je uitleg.:idea:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.