8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Paswoord in terminal

Ik heb op mijn iMac (zomer 2011) xcode 4.1 staan die gratis is als je OS X Lion er op hebt staan. Ik wil xcode graag verwijderen, en hier heb je een speciaal comando voor nodig die ik al heb. Als ik deze heb ingevoerd en ik druk op enter wordt er om een paswoord gevraagd, als ik mijn paswoord probeer in te tikken, doet hij niks!
    Hoe krijg ik het wel voor elkaar om mijn paswoord in te tikken?

Bijdrager
    iDaan98

je password wordt wel ingetypt, alleen niet getoond, vanwege veiligheid. dus typ je password en druk op enter, en je bent klaar;)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En dat er helemaal niks getoond wordt, is zodat iemand die meekijkt zelfs niet kan zien uit hoeveel tekens je wachtwoord bestaat. Bij de normale “grafische” manier van een wachtwoord invoeren, waarbij voor elk teken een * of een • getoond wordt, kom je namelijk nog wel aan die informatie.

Moderator
    Pete.Z

Graag opletten waar je iets plaatst, in het juiste forum zal je eerder een goed antwoord krijgen, en het scheelt ons veel geklik….

Bijdrager
    henkada1

password ingetypt alleen herkent hij mijn toch wel goede password NIET.
    Overigens neem ik aan dat het hetzelfde is waarmee ik de computer opstart?

Inactief
    Anoniem

Welk commando type je in?

Bijdrager
    HarrySegy

Hallo,

Ik wil m’n wachtwoord toevoegen na het commando: sudo /Applications/TextEdit.app/Contents/MacOS/TextEdit /etc/hosts
    Daarna krijg ik deze regel:
    Dan vraagt terminal om een wachtwoord. Dat is het wachtwoord van je administrator account. Mocht je dat niet hebben dan moet je even tijdelijk een wachtwoord aanmaken in Systeemvoorkeuren onder Accounts, want anders kan je niet in het “hosts” bestand komen via terminal.

Helaas herkent ‘terminal’ (elke keer weer opnieuw) mijn wachtwoord niet, terwijl dit wel het juiste wachtwoord is. Dit is ook wijn wachtwoord om m’n computer uit de slaap te halen.

Ik werk met een iMac met systeem 10.8.6.

Gr. Harry

Bijdrager
    HarrySegy

Sorry, ik zit in een draadje van een ander.
    MAAR ik had hier al gelezen dat je bij het intypen het wachtwoord niet ziet…. Ik ben nu dus al uitstekend geholpen !
    Dank.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.