6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Paste in front/behind in Illustrator

Hoe plak ik een object in Illustrator op een bepaald punt in de stapel? Kan ik een object selecteren en dan plakken zodat het te plakken object daar direct achter zit? Het moet op een precieze plek in een complexe stapel (gegroepeerde) objecten komen.

Bijdrager
    Carlo

onder het bewerk/edit menu vindt je die opties

Bijdrager
    Leander

Waarom probeer je het gewoon niet uit? Dan weet je het.
    Maar goed, hieronder hoe je dat doet.

Selecteer één of meerdere vectorlijnen met de zwarte pijltjescursor.
    Plak direct daarachter: Command + b
    Plak direct daarvóór: Command + f

Plakken binnen een groep objecten:
    Selecteer één vectorlijn (of meerdere vectorlijnen met de shift-toets) binnen de groep met de ‘witte’ pijltjescursor.
    Gebruik daarbij de option-toets om alle ankerpunten van het object /de objecten te selecteren.
    Plak direct daarachter: Command + b
    Plak direct daarvóór: Command + f

Bijdrager
    mackerjack

en in je lagen paletje kun je natuurlijk altijd zien waar je bent en het object op het gewenste niveau brengen.

Bijdrager
    computer space
    Leander op 02 maart 2014

Waarom probeer je het gewoon niet uit?

Lijkt me vanzelfsprekend voor je hier post;)
    Ik ga eerst eens dat option-select proberen. Lijkt me al flink orde te scheppen in de vreselijke selectiechaos van Illustrator.

Bijdrager
    computer space

Nu werkt het inderdaad, als je weet hoe je alles van een object selecteert. Kan de vertaler alleen even een klap voor zijn kop krijgen? Op voorgrond en op achtergrond plakken is dit natuurlijk niet.
    Ook maf: selecteer je een stukje van een composietpad en kies je dan plak op voorgrond dan wordt het object onderdeel van het composietpad en krijgen ze dezelfde kleur.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.