9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    rdesign

password wijzigen andere computers in netwerk.

Even een vraagje, in de Finder zie je linksboven zo’n lijstje met computers in je netwerk.
    Als je dan wil verbinden kun je kiezen uit gast- en geregistreerde gebruiker. Met gast kun je niks, dus hoe kan het wachtwoord weten en waar kan ik het instellen?
    Sorry als het een beetje onduidelijk is.:)

Robbert,

Geblokkeerd
    Anoniem

Normaal gesproken weet je wat de gegevens zijn die je daar moet invullen. De gebruikersnaam en het wachtwoord van de andere computer.

Weet je deze gegevens niet dan heb je waarschijnlijk niets te zoeken op die ander computers in het netwerk!

Bijdrager
    Yaris

Dat is nog eens gesproken! Hoop niet dat dat een vraag is van Jack the Hacker.

Bijdrager
    rdesign

Nee, ik weet ze echt niet.:P
    En het is gewoon mijn eigen thuisnetwerk.:) (Hoe kun je dit nou bewijzen? :innocent: )

Waar kan je de namen en wachtwoorden instellen van alles dan? Op zeg maar de ‘hoofdcomputer’ van het netwerk?

En ik zweer het op mn iPhone, ik ben geen hacker.:wink:

Bijdrager
    Pieterr

De gebruikersnamen en wachtwoorden stel je op iedere computer afzonderlijk in. Als je méér dan één computer thuis hebt, kan het handig zijn om de gebruikersnamen en wachtwoorden op alle computers hetzelfde te kiezen. Zo kan gebruiker “Jantje” met hetzelfde wachtwoord op alle computers inloggen cq bestanden delen etc.

Bijdrager
    rdesign

okee, en waar wijzig ik die wachtwoorden dan?

Bijdrager
    Pieterr

System Preferences –> Accounts –> Change Password.

Bijdrager
    rdesign

Aaaah, zo werkt dat. Super bedankt mensen! Het is gelukt!

Bijdrager
    Bor

-> [opgelost] voor de topictitel:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.