7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

Password tool

In het verleden gebruikte ik “PasswordSave” een tool om passwords in op te slaan. Bij de passwords kon je ook een gebruikersnaam, een groep, een titel en aantekeningen opslaan.

Wat erg handig was, was de feature dat als je dubbelklikte op de regel, het password in het werkgeheugen werd opgeslagen en dan kon je het password plakken waar je het nodig had.

Mijn vraag: bestaat een dergelijke tool voor de Mac?

alvast erg bedankt

NB Ik heb gezocht op ‘password tool” alhier, maar niks gevonden.

Breuf

Bijdrager
    tarun

Apple heeft daarvoor Sleutelhanger gemaakt, onderdeel van OS X. Heb je daar al naar gekeken?

Bijdrager
    J.C.

Maar je kan met KeyChain verder geen groep titel of weet ik wat opslaan;)

Hmm, ik kijk ff rond

edit://Misschien is dit wat: http://www.downloadjunction.com/product/store/12387/index.html
    Voor intel en PPC, is wel shareware..

Bijdrager
    Almerrrrr

Versiontracker heeft genoeg van dit soort progjes
    linkje

Bijdrager
    JeePee

Ik vind zelf SecretBook erg prettig werken.:roll:

Bijdrager
    mvdenberg

JeePee, bedankt voor de tip! Ik was ook naar zoiets op zoek…. Had tot nu toe alles in Excel staan. :(

Bijdrager
    JeePee

Graag gedaan. :D Er zitten heel wat mogelijkheden op, zo kun je o.a. met Spotlight zoeken naar wachtwoorden, kun je het programma na een bepaalde tijd laten sluiten en/of bij het sluimeren van je Mac en maakt het gebruik van favicons het programma kleurig en overzichtelijk, doordat je bijvoorbeeld door een icoon het programma al ziet. Wat ik ook erg belangrijk vond, is dat de maker zich echt focust op beveiliging (dus niet simpel een versleuteld bestandje met wachtwoorden), de support serieus neemt, het programma een goede printfunctie heeft en het in de toekomst ook vertaald zal worden (hoewel ik best met Engels uit de voeten kan, houd ik van onze eigen taal). 8)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.