17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

Password-software voor de iPhone: welke is goed?

Ik ben op zoek naar goed, veilig en gemakkelijk programma voor de iPhone (4) om wachtwoorden, inlogs e.d. op te slaan.
    Ik heb zelf iVault maar vind ik toch een omslachtig programma.
    Er zijn er zo veel te verkrijgen dat je de bomen door het bos niet meer kan zien.

Hebben jullie een goeie suggestie die niet al te duur is?

Bijdrager
    Afroman

1password? Te syncen met je Mac.

Bijdrager
    avanti

Ja? Is goed en simpel? Je zegt ‘te syncen met de Mac’. Hoe gaat dat dan?
    Wat is het verschil tussen de ‘gewone’ versie en de Pro?
    Zit daar ook een abonnement aan vast? Of zijn het eenmalige kosten?

Overigens heb ik ook een MobileMe account. Is dit ook handig voor dit programma?

Bijdrager
    imick

1Password gebruik ik ook :). Erg mooi (design) en handig programma. Je kunt passwords invoeren op je iPhone, maar ook bankpassen e.d. Via WiFi synchroniseer je het met je 1Password op je Mac. Op de Mac heeft het ook nog een Safari, Firefox e.d. plugin. Waar het dus met 1 druk op de knop het wachtwoord invoert op de pagina. En ook gelijk opslaat in 1Password als je een nieuwe aanmaakt.

Bijdrager
    justhan

+ 1
    Gebruik het al langere tijd voor m’n Macs en vanaf het moment dat het uitkwam, ook voor m’n iPhone.
    Antwoord op je vraag: er zit geen abo aan vast, de kosten zijn in beginsel eenmalig, tenzij je meegaat in een versie-upgrade. De kleine (dus binnen een versie) update’s zijn gratis.

Moderator
    Pete.Z

1Password is de beste, en makkelijk in het gebruik, echt heel prettig en iedere cent waard.

Bijdrager
    piebas

Ook ik ben een grote fan 1password.
    Zijn geld zeker waard!!

Bijdrager
    puchelaar

En ook hier een stem voor 1password…

Bijdrager
    mymac

Net 1password gaan gebruiken en het werkt nu al ideaal

Bijdrager
    avanti

Ik heb het nu ook aangeschaft (Pro-versie) en het is inderdaad een geweldig programma!
    Heb nog wel een paar vraagjes:
    Kun je de versie op je Mac ook laten draaien op een andere Mac in je Wifi netwerk? Gaat dat goed met syncen?
    Verder bij Wallet had ik graag wat meer informatie willen toevoegen, bijvoorbeeld de gegevens van een pinpas met rekeningnummer, geldigheidsduur, en pincode. Ik kom dan alleen bij de creditcards. Of kun je meer informatie aanmaken?
    Ook bij Driverslicence kan ik geen rijbewijsnummer toevoegen, of wel?

Bijdrager
    Trat

Ik kies ook voor 1password pro. Icm hun OSX client (die zich slim weet te nestellen in Safari) voor mij de beste oplossing!

Bijdrager
    dries77

Hoe veilig is dit programma? Kunnen mensen die werken aan het programma, je gegevens inzien?
    Vind het wel gevaarlijk om al je persoonlijke gegevens op 1 plek te bewaren.

Bijdrager
    Pieterr

Een review van 1Password:

http://www.testfreaks.com/blog/review/1password/

So why should you trust 1Password as the depository of all your confidential information? The main reason is that 1Password encrypted using a 128 bit key AES algorithm. In plain English this means that your data would takes millions of years to be decrypted by brute force attack methods. In addition, 1Password is a local stored system so you don’t have to worry about this information being stolen from a remote connection.

Bijdrager
    Tomovich

Al een ouder topic maar ik ben ook op zoek naar zo’n programma. Nu heb ik het één en ander opgezocht over 1password maar ik kom nergens te weten indien je ook automatisch wordt ingelogd op een website zoals OMT wanneer je op een link klikt vanuit een e-mail.

Verder vind ik het wel redelijk duur om zowel voor iPad als voor Mac een versie te hebben. Zijn er nog andere apps?

Bijdrager
    avanti

hoi. Maakt niet uit. Ik gebruik nu 1Password ongeveer een jaar. Ik vind het een fenomenaal programma! Het is inderdaad wel een kostbaar programma maar is het dubbel en dwars waard vind ik. Ik zeg maar, het is een eenmalige investering. Het is door MacWorld ook als beste uit de bus. Als je op een link klikt vanuit een email kom je wel op de pagina maar moet je wel op de 1Password button klikken om er daadwerkelijk in te komen. Dat is uit veiligheid. Anders zou iedereen er in kunnen en verliest het dus zijn waarde. Ik heb het nu op mijn MacPro, iMac en iPhone. Gaat gewoon perfect! En, je verliest dus nooit meer een wachtwoord. Je moet eigenlijk maar één wachtwoord te onthouden, die master password van 1Password zelf. Ik zou zeggen, doen! En je kan synchroniseren met je Mac of via Dropbox. Dat doe ik ook. Waarschijnlijk zou daar iCloud naast Dropbox wel aan toegevoegd worden.

Als je meer wil weten, vraag maar.

Bijdrager
    Tomovich

De functie om automatisch in te loggen vind ik wel erg belangrijk. Enkel ikzelf gebruik de Mac en dan nog vergrendeld deze zichzelf na x-minuten.
    Ik zou een dergelijk programma om wachtwoorden op te slaan, aan te maken en als vervanger van de sleutelhangertoegang.

Bijdrager
    Tomovich

Ik zie overigens het verschil niet qua beveiliging als je na het klikken op een link al dan niet op een extra knop moet klikken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.