8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    fangomas

Password protecten van folder

Hoe kun je (eenvoudig) een folder afschermen met een password?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt geen wachtwoord op een map zetten. De manier om andere mensen uit je bestanden te houden, is door iedereen een eigen gebruikersaccount op de computer te geven, en uit te loggen, over te schakelen, of het scherm te vergrendelen wanneer je klaar bent of iemand anders de computer nodig heeft.

Ben je erop gebrand om maar één account te hebben en toch bestanden te willen verbergen voor een ander, dan zou je een schijfkopie kunnen maken (in het Schijfhulpprogramma, menu Archief) en die met codering beveiligen, waardoor je er ook een wachtwoord voor op moet geven:

Moderator
    Night

Er zijn ook progjes dit zeggen dat voor je te doen – zoals Shmoo al opperde – maar die doen eigenlijk hetzelfde als Jakko al zegt. Ze maken veelal een encrypted zip file aan die dezelfde naam krijgt als het originele bestand of map waarna het originele bestand verwijderd wordt. Nadeel is dat je deze programma’s ook nodig hebt om ze weer te ‘openen’ en je dus het risico loopt dat het niet meer werkt na een systeemupdate of als de ontwikkelaar ermee stopt. De methode van Jakko zit gewoon standaard in OSX.

Bijdrager
    Joid

Je kan je fap archief natuurlijk ook op een USB stick bewaren.

Bijdrager
    fangomas

haha dat hoef ik niet te beveiligen hoor. Ik ben meer bang voor inbraak bv op mijn werkplek
    Dank allemaal

Moderator
    Night

In dat geval maak je een Stack account aan en zet al je bestanden in de Cloud. Via WebDav connectie kun je dan je bestanden benaderen en is een password nodig. In geval van inbraak of diefstal staan er geen enkele documenten op je Mac.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 4 weken geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 4 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of gebruik je iCloud Drive.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.