11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    macmini

Password manager

Beste medeMaccer,

Ik ben op zoek naar een goede password manager.
    Ik zag een leuke op: http://agilewebsolutions.com/products/1Password, maar meer dan EUR 30,= vind ik wat overdreven. Ik heb wat zitten zoeken op dit forum, maar ik kwam daar bijna geen onderwerpen tegen die relevant zijn.

Weet iemand een goede oplossing?

Gr, Arjan

Moderator
    unSOUND
    ”macmini”

Ik heb wat zitten zoeken op dit forum…

Gisteren is er nog een topic over geweest:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=134531

Conclusie in dat topic: Waarom betalen als OS X zelf een soortgelijke tool heeft, genaamd de sleutelhanger ?

Bijdrager
    Pixelpusher

Ik heb 1Password gekocht en ik vind het ronduit heerlijk!! Je raakt nooit meer iets kwijt en je zet het zo op je iPhone of iPod Touch zodat je altijd overal al je gegevens bij je hebt.

Bijdrager
    macmini

Ok ik zie het draadje…., maar ik zocht op password manager en die kwam ik niet tegen.

Bijdrager
    macmini

Hoi Emiel,

Is/was dat betrouwbaar (betaling)?

Gr, Arjan

Bijdrager
    Basket Case

Het is zeker duur (en daarmee ook de reden dat ik er nog niet aan begonnen ben), maar als je echt een password manager zoekt voor OS X dan moet je echt niet verder kijken dan 1Password. Als je ook een iPhone hebt, ligt de keuze nog meer voor de hand.

Het grote voordeel is dat je met het gebruik van zo’n programma wachtwoorden kan gebruiken die compleet random zijn en veel langer dan wachtwoorden die je normaal gesproken alleen onthoudt. Dit voorkomt ook dat je telkens hetzelfde wachtwoord hergebruikt, omdat je niet steeds een nieuw wachtwoord wilt onthouden.

Voor wat het doet, vind ik het ook net te duur. Met een beetje geluk doen ze nog eens een keer mee met een MacUpdate bundel ofzo. Tot die tijd kan je wel een 30 dagen proefversie testen.

Moderator
    unSOUND

Ik heb het wel in mijn bezit, het zat in een MacHeist bundel. Maar ik gebruik het nooit, ik gebruik eigenlijk alleen OS X’ eigen sleutelhanger, en privé-notities plaats ik in een .dmg met wachtwoord.

Bijdrager
    Basket Case
    ”unSOUND”

Conclusie in dat topic: Waarom betalen als OS X zelf een soortgelijke tool heeft, genaamd de sleutelhanger ?

De sleutelhanger is een geweldige toevoeging aan OS X (mooi dat zoiets er standaard in zit; maakt het mensen een stuk eenvoudiger om beter om te gaan met gevoelige gegevens). En als je maar 1 computer gebruikt en daarop alleen Safari dan heb je inderdaad niets meer nodig en werkt het als een trein.
    Als je meerdere computers gebruikt dan wordt het al lastiger. Dan zou je evt. een MobileMe account kunnen nemen en je sleutelhanger laten synchroniseren tussen die machines, maar dan is het al verre van gratis.
    En als je niet alleen of zelfs helemaal geen gebruik maakt van Safari, maar van een andere browser dan heb je eigenlijk al niets meer aan de sleutelhanger. Hoewel, je kan er natuurlijk altijd gevoelige informatie in opslaan, maar dan zal je het er altijd ook met de hand uit moeten halen.
    De sleutelhanger is mooi, maar als je er net iets meer mee wilt dan Apple voor ons bedacht heeft dan ben je al snel aangewezen op een andere oplossing.

@ unSOUND
    Waarom maak je voor notities geen gebruik van de sleutelhanger? Ennuh, mag ik je licentie van 1Password overnemen? :P

Inactief
    Anoniem

Pastor is ook een goed gratis programma.

Bijdrager
    McLangendorff

@macmini: Perfect programma 1password, goede integratie met safari en iPhone. Betaling is betrouwbaar. Heb hem ook via de MacHeist bundel gekocht.

Bijdrager
    MJ111

Er is nu (eindelijk) een goede gratis wachtwoordmanager voor de mac!: LastPass (www.lastpass.nl).

Al je wachtwoorden worden online opgeslagen en je kunt zo van iedere computer met één klik inloggen op al je accounts. Ook kun je snel online formulieren invullen.

Het is helemaal gratis en 100% veilig (het werkt met SSL encryptie en er worden geen ongecodeerde gegevens opgeslagen). Het is ook helemaal in het Nederlands beschikbaar.

Het werkt ook vanaf de iPhone, maar dat kost wel $12 per jaar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.