16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Joffry

Password manager

Heeft er iemand bij OMT ervaring met de wachtwoord manager “safe in cloud ” ? Is deze app betrouwbaar ? Deze staat wel in de AppStore.. Tot op heden gebruik ik Keepass, maar de synchronisatie met MiniKeePass laat tegenwoordig wat te wensen over en dus wil ik overstappen naar een andere password manager, die goed kan omgaan met zowel OSX als iOS.

Bijdrager
    koen

Heb je 1Password overwogen?

Bijdrager
    Shmoo

Als je die vraag al moet stellen weet je al voldoende..:roll:

Met dit soort dingen moet je gewoon op zekerheid spelen en een product gebruiken dat bewezen resultaten heeft uit het verleden! Niet iets dat mega hip is of een fancy naampje heeft maar dat weinig mensen gebruiken.

Bijdrager
    Joid

Gewoon iCloud Sleutelhanger van Apple gebruiken. Werkt perfect.

Bijdrager
    Joffry

Ja, ik zie nu wel, dat er heel wat mogelijkheden zijn. Ik probeer toch iets, waarvan ik een backup kan maken op een “harde schijf” en niet “in the cloud”, al zal dat niet gemakkelijk gaan i.v.m. synchronisatie.

Bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Ik heb 1Password al enkele jaren en doe via wifi synchroniseren. Dit werkt prima. Ik heb het niet zo op iCloud m.b.t. bescherming van wachtwoorden.

Bijdrager
    Shmoo

Zo’n beetje elke password manager van enig basisniveau kun je gewoon enkel lokaal gebruiken.

Je kunt dan instellen dat je alleen maar sync wanneer je verbonden bent met je eigen WiFi of enkel via iTunes. Maar goed, ieder z’n keus. Ik zou mij niet zo druk maken om de beveilig van iCloud of Dropbox.

Bijdrager
    Roel Neumann

KeePass Touch gebruik al een tijd i.p.v. MiniKeePass.
    Synchroniseert met KeePass op min PC via Google Drive, DropBox. En op mijn iPhone werkt het met Touch ID. Op mijn iMac gebruik ik KeePassX. Altijd in sync. Ik zweer er bij. Bij een groot Amerikaans bedrijf wasr ik voor werk, wordt KeePass aanbevolen. Ik heb al veel mensen aan KeePass geholpen.

Bijdrager
    Joffry

@ Roel Neumann: Werkt inderdaad uitstekend. Hier ga ik verder mee. Bedankt voor deze tip !!

Bijdrager
    microtje

ikzelf gebruik Enpass en ben hier heel tevreden over. De desktopversie is gratis maar de versie voor iphone of ipad is betalend. Ik sync alles met dropbox en werkt uitstekend. Vroeger Wallet gehad maar de sync liep niet altijd goed, dus op zoek gegaan naar een ander programmatje:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

KeePass Touch gebruik al een tijd i.p.v. MiniKeePass….

Yep ook hier. En naadloos van iPhone meegenomen naar Android. Ideaal.

Bijdrager
    Joffry

Ik ben er achter gekomen, dat KeepassX 0.4.3 voor de Mac t.z.t. vervangen en opgevolgd zal worden door 2. De huidige versie van de laatste is 2.0.2 Het verschil zit ‘m in de database uitgang. .kdb wordt .kdbx . De versie 2 kan wel .kdb importeren.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Joffry.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is een beetje warrig verhaal(?)

De huidige versie is 2.0.2.

0.4.3 wordt dus niet t.z.t. opgevolgd door 2. Dat is het al.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Joffry

@ KarelWillem: Toch niet zo warrig, want 0.4.3 wordt nog steeds ondersteund en 2 wordt beschouwd als een update. Ik zal dus toch maar eens updaten naar 2, dus nu 2.0.2 Ook nog bedankt voor de input.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Joffry.

Bijdrager
    Roel Neumann

@joffrey: Ik zat niet achter mijn iMac, toen ik KeePassX noemde. Ik gebruikte dat voorheen, maar nu gebruik ik al een tijd KeePass Desktop van Pixel Paws: http://www.pixel-paws.de. Werkt goed met mijn .kdbx-bestand op Google Drive.

Bijdrager
    Joffry

@ Roel Nerumann: Bedankt voor de info. Ik heb nu KeepassX 2.0.2 en dat werkt ook prima. ( De .kbdx files in Dropbox ).

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.