12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Abd3lilah

Password app

Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede password app voor al mijn account gegevens veilig in te noteren.
    Heeft er iemand ervaring met een van de 100de Apps.

Alvast bedankt,
    Mvg
    Abdel

Bijdrager
    Shmoo

1Password
    https://itunes.apple.com/nl/app/1password/id443987910?mt=12

Versie 4 is volgens mij nog niet zo lang geleden gereleased maar dit is de beste in zijn segment. Daarom is deze ook iets duurder dan alle andere.
    Op dit moment met 20% korting.

Bijdrager
    GeertGB

Keepass. Gratis en cross platform. Link!

Bijdrager
    jjmac1975

Comming soon… iCloud keychain!

Bijdrager
    mollie319

Zoals Schmoo al aangeeft: 1Password
    Absoluut een heel fijn programma. Inderdaad de duurste in z’n segment, en als je je 1password gegevens ook op je iPhone wilt, kun je nogmaals betalen voor de betreffende iPhone App.
    Maar het werkt wel ongelooflijk fijn.

Gebruik het zelf al jaren en idd versie 4 is verleden week verschenen.

Maar, wat je ook zou kunnen doen is de iCloud Keychain gebruiken. Ingebouwd in OS X Mavericks en op al je iDevices middels IOS 7. Gratis en voor niets. Met Password generator en 256-bit AES Encryptie.
    Misschien niet zo uitgebreid zoals 1Password, maar in mijn ogen zeker het proberen waard!
    Nadeel is dat je moet wachten op OS X Mavericks en daarna de aanbieding van 20% korting op 1Password misschien niet meer geldig is.

Bijdrager
    tarun

Denk na over of je dat wilt gebruiken. Zodra iemand het programma kraakt (en dat zal een keer gebeuren) ligt je hebben en houden op straat.

Bijdrager
    Shmoo

Als je draagzak van de C100.000 scheurt dan ligt ook je hebben en houden op straat…

Bijdrager
    mollie319

Sluit dan meteen je internet verbinding ook maar af
    Want als iemand je verbinding hackt en je computer ligt ook alles op de digitale snelweg

Bijdrager
    Qmagic

wallet (http://www.acrylicapps.com/wallet/mac/)
    zowel voor iOS als OSX (en synchroniseert tussen iOS app en OSX app)

Bijdrager
    Nielsvr

Tarun, ik geloof niet dat je helemaal het principe van cryptografie begrijpt. Het programma kraken zal weinig uitmaken (als je een degelijk programma zoals 1password of lastpass gebruikt) aangezien de data via cryptografie i.c.m. een zelfgekozen wachtwoord encrypted is. Het programma zal dus niet aangevallen worden, maar de cryptografie…. maar dan zou je bankdata ook “onveilig” zijn. Want die wordt op een dezelfde manier weggeschreven.

Bijdrager
    tarun

@Nielsvr: ik begrijp het principe van cryptografie wel, maar lees iets te vaak dat dit onvoldoende wordt geïmplementeerd. Een tijd geleden werd b.v. ontdekt dat een dergelijk programma de wachtwoorden in plain text opsloeg. Ik wil zeggen dat een wachtwoordprogramma makkelijk is, maar dat je wel zeker moet zijn dat het ook goed is dichtgetimmerd.

En dan nog is het nu misschien goed op slot ,maar in de toekomst ook nog? Vraag je dus of of comfort opweegt tegen beveiligingsrisico’s. Ik kan me voorstellen dat je voor veel sites en apps dat worst zal zijn, maar voor b.v. DigiD wel en dat je dit handmatig blijft doen.

Inactief
    Anoniem

eWallet

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.