24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    jopie213

Passbook tips?

Beste mensen,

Hoewel het natuurlijk al een tijd bestaat, heb ik nooit de grote toegevoegde waarde van Passbook ontdekt. Ik begrijp hoe het werkt en dat je er boarding passes en andere kaarten op kunt zetten. Maar ik vroeg me af: zijn er mensen die het veel gebruiken en leuke tips hebben waar je het voor in kunt zetten? Of wordt er in Nederland in de praktijk nog weinig mee gedaan?

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb het al geprobeerd maar het werkt niet (of half) bij mij. Mijn boarding passes afgelopen maand werden niet herkend met de scanner.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb er bij Dixons een iPad mini met korting mee gekocht.

En absoluut dat de scanner er niets van bakte.:)

Bijdrager
    Maverick9898

Het is bovendien compleet zinloos. Een kaartje uitprinten is helemaal geen extra werk. Met vliegen helemaal. Iedereen doet altijd helemaal spastisch met instappen en dergelijke, maar als er één vorm van vervoer slakkensloom gaat dan is het vliegen (althans het proces ervoor en erna). Maakt geen bal uit of je het op een A4tje hebt staan of op je iPad. En dat geldt eigenlijk voor elke vorm van kaartjes.

Bijdrager
    justhan

Ik heb al diverse keren ingecheckt op die manier, maar ben het wel met Maverick9898 eens dat het geen donder uitmaakt voor de snelheid van instappen in het vliegtuig; het gaat net zo snel/traag als met een papieren ticket. Het is meer dat ik probeer m’n papier- en inktgebruik te beperken.

Bijdrager
    wwgnr

Ik vind het een groot succes voor festivalkaartjes. Geen gedoe meer met a4’tjes, maar 1 seconde voordat je aan de beurt ben passbook open / ding laten scannen (iphone zet automatisch het beeldscherm op de felste stand zodat de code makkelijker gescand kan worden) en gaan.

Bijdrager
    jopie213

aha, maar er zijn dus nog maar weinig winkels die er iets mee doen in de vorm van klantenkaarten enzo?

Bijdrager
    KarelWillem
    Moderator
    Pete.Z

Inchecken in het vliegtuig is erg handig, zeker als je frequent flyer bent krijg je bij boeken automatisch je tickets en boarding pass naar je iPhone (althans bij Continental) , werkt voor mij perfect, vooral omdat ik die papieren tickets altijd kwijt weet te maken ergens halverwege de vlucht….

Bijdrager
    KarelWillem

Het is inderdaad het bij elkaar hebben van informatie wat dit handig maakt.

Zo vergeet ik bij Ikea altijd mijn Family Card uit de auto mee te nemen.
    Heb ik dus al vier keer zo’n pasje uit staan printen daar, terwijl ik hem gewoon in mijn iPhone heb.:P

Moet er dus ook nog even aan wennen.

Maar bij concerten, wedstrijden en evenementen neem ik al nooit meer een print mee.
    Die gaat altijd op de iPhone én in de Cloud.

Bijdrager
    LeonDekkers

Er zijn een aantal kaarten uit mijn Passbook app verdwenen waaronder de bonuskaart van AH. Via de site cardsinpassbook wilde ik deze weer terugzetten.
    Via de Mac krijg ik de mededeling dat de pas al is toegevoegd. Toch staat deze er niet. In iCloud de kaarten verwijderen heeft ook niet geholpen.
    Mailen geeft in wel bovenaan de mail een kaart. Aanklikken en wederom de mededeling dat de kaart al is toegevoegd.

Mail op de iPhone herkent de kaart niet eens, er verschijnt een vraagteken.
    Ook het toevoegen van andere kaarten is weinig succesvol. Wat doe ik niet goed? Of hebben jullie een zelfde probleem?

Bijdrager
    Hansi2124

Geen enkele kaart die ik heb toegevoegd wordt herkend, zoals Gamma, Air Miles, V&D, Kruidvat…. Elke keer moet de cassiere het nummer handmatig intikken.
    Waardeloos dus(n)

Bijdrager
    Nora Nora

Zie nu dit topic, is iets recenter dan het andere topic, dus wellicht beter om hier verder te gaan:)

Maar een oud topic uit de doos gevist:)

Hoe zit dat nou met dat Passbook?

Je kan blijkbaar zelf kaarten aanmaken op een site. Met welke app hebben jullie een goede ervaring?

Ik ga hoe dan ook nu de museumjaarkaart organisatie een mailtje sturen of ze hun kaart ook via passbook kunnen gaan leveren. Ik neem aan dat ze zich dan moeten aansluiten bij een onderdeel van Apple via wat ze dan de kaarten uitgeven. En dat iedere kaart dus maar 1 keer aan een Apple id gekoppeld kan worden.

Doch wanneer ik dan een screenshot van mijn museumjaarkaart in passbook aan mijn vrienden mail, dan kunnen die allemaal met die screenshot een museum in. Denk niet dat de museumjaakaart organisatie daar heel blij mee gaat zijn;)

Bijdrager
    Nora Nora

Lees nu even wat recensies bij de app Passmaker van Daan Lemmen. Jonge ontwikkelaar die nog op de middelbare school zit.

Het begon allemaal goed, maar sinds begin 2013 geen update meer, ook niet na meerdere ‘klachten’. Ik ga het zelf maar eens uitproberen voor die 0,89 euro, maar wel jammer dat hij de app wat laat verslonzen blijkbaar, het kan juist een mooi aanknopingspunt zijn voor verdere verkoop.

Iemamd hier andere ervaringen?

Wanneer iemand Daan kent, misschien even hierop wijzen;)

Edit: App werkt inderdaad bagger. Custom passen kan je niet meer toevoegen omdat er iets mis gaat met het scannen van de barcode. Uit de reacties in de appstore blijkt dat er niets met de klachten wordt gedaan, er komt geen reactie van Daan en geen update van de app. Ondertussen wel geld vragen. Niet heel netjes:roll:

Hoe dan ook, laat die app dus maar links liggen, ik ga opzoek naar een andere app.

Bijdrager
    Nora Nora

Cardless maakt in ieder geval wel een kaart aan, dat is al meer dan passmaker, maar hij creëert alleen maar 2D barcodes, en die worden vaak niet goed gelezen helaas.

Verder ordent de app de passen onoverzichtelijk in PassBook, zoals het artikel van KW ook al aangaf. Maar dit is hetzelfde gebleven na de update, helaas:(

http://www.cardsinpassbook.com brengt ook niet echt een uitkomst omdat je daar slechts voorgeprogrammeerde bedrijven kan kiezen en niet zelf wen bedrijf kan aanmaken (custom card).

Iemand nog tips?

Anders maar weer fotootjes van de pasjes maken en deze meenemen in de iPhone. Beetje omslachtig, maar goed.

Bijdrager
    Afroman

Goed topic. Passbook is er al sinds iOS6 (2012) en tot heden is het nog niet echt goed van de grond gekomen. En jammer dat er ook geen iPad-versie van is. Er zijn ook niet veel apps die in de Nederlandse Apple-store worden ondersteund en ik kan me voorstellen dat er een hoop bedrijven hier profijt vna kunnen hebben. (Ticketmaster, hotels, restaurant, NS, etc)

Bijdrager
    Nora Nora

Net antwoord van de museumjaarkaart ontvangen. Ze hebben er serieus naar gekeken, maar het blijkt te fraudegevoelig. Dit heeft mede te maken met het feit dat het om een barcode gaat. Ze wachten totdat er een chip kan zijn die een en ander zou kunnen beveiligen. Weet niet of ze dan NFC bedoelen, of iets anders.

Ik weet niet wie er hier veel verstand van heeft, maar zou je zoiets ook via een iBeacon kunnen doen? Dus dat je een abonnement kunt kopen in de vorm van een iBeacon-code in je telefoon, en dat je deze dan, bijvoorbeeld via PassBook, kunt activeren zodra nodig. Dan kunnen ze bij het museum dit signaal uitlezen.

Of is er een systeem dat telkens een nieuwe barcode genereert zodat je de barcode minder makkelijk kan kopiëren. Doch, als een vriendin van mij dan voor het museum staat stuur ik haar even een screenshot van de door mij net opgevraagde barcode, terwijl ik thuis zit, en dan gaat ze alsnog fijn naar binnen.

Dus eigenlijk moet er een manier zijn waardoor je geen screenshots meer kan maken in PassBook, doch dan kan je weer een gewone foto maken en deze op je scherm zetten, beetje bijsnijden en klaar.

Nee, ik zie niet zo snel een goede oplossing hiervoor.

Iemand anders een idee?

Bijdrager
    Nora Nora

Zou je het met de vingerscanner kunnen beveiligen? Dus dat de barcode alleen zichtbaar wordt wanneer je de scanner gebruikt. Dit moet je dan doen op het moment dat de medewerker die de code moet gaan scannen kijkt natuurlijk;)

Of wordt het zo te omslachtig?:roll:

Heeft iemand wellicht een voorbeeld van een bedrijf of organisatie die wel al een dergelijk abonnement in PassBook heeft gestopt?

Of zouden ze een dergelijk abonnement in een App kunnen verwerken, met bewegende elementen, zodat het niet makkelijk te kopiëren is via een foto? Doch, filmpjes zijn ook makkelijk gemaakt. Dus het moet dan hoe dan ook gaan om telkens nieuw aangemaakte barcodes via een bepaald protocol en niet om statische barcodes.

Bijdrager
    Afroman

Weet je ook waarom het niet veilig is via Passbook? Wat is er dan veiliger aan een normale Museum Jaarpas-kaart?

Apple zal ongetwijfeld Touch-ID implementeren in meerdere applicaties van Apple. de iPhone 5S en iOS7 was enkel een test om te kijken hoe het gaat werken.

Doet Apple wel vaker. Noticifation Centre is ook veel uitgebreider als in IOS5 en hetzelfde geldt voor Facetime en Siri.

Bijdrager
    Nora Nora

De barcode is behoorlijk eenvoudig te kopiëren, een stuk makkelijker iig dan bij de fysieke kaart. 1 screenshot is voldoende, en dan kan je ‘m ook nog naar ik weet niet hoeveel mensen in 1 keer sturen, en die kunnen dan allemaal lekker op dezelfde barcode musea bezoeken;)

Lijkt me niet helemaal de bedoeling….

Het is nog best lastig om hier een goede beveiliging voor te verzinnen.

Wellicht via iBeacons, dat de (nog niet bestaande) museumjaarkaart-app via iBeacons merkt dat je bij een bepaald museum aankomt, je opent de App en er staat een eenmalige barcode klaar. De App genereert deze barcode aan de hand van een een code die deze specifieke iBeacon uitzendt, zo wordt het gebruik van de App en de barcode aan de lokatie gebonden, fraude wordt zo nagenoeg onmogelijk. Dit in combinatie met een tijdslimiet voor hoevaak de specifieke App een barcode voor een bepaald museum mag/ kan aanmaken. Voor de app betaal je dan 50 euro en deze doet het een jaar lang. De App kan maar op 1 account installeren, maar wel op meerdere devices installeren met hetzelfde account. Doch nu kun je ook je kaart aan iemand anders geven. In de App zou je dus ook nog een foto kunnen toevoegen, dan wordt het zelfs minder fraude-gevoelig dan nu.

Bijkomend voordeel, je kan je museumbezoeken vastleggen en wellicht aantekeningen maken in de App betreffende bepaalde werken of gebeurtenissen. Wordt heel de museumjaarkaart-ervaring opeens een stuk uitgebreider.

Wel moeten dan alle musea zo’n iBeacon hebben bij de ingang;)

Bijdrager
    Afroman

Ja gek is dat want als je online een ticket koopt voor een concert, evenement of museum gaat dta ook gewoon via de barcode en wordt het via je email toegezonden.

Ik ben benieuwd wat Passbook te wachten staat want ik zie wel veel potentie erin. En gemak.

Bijdrager
    Nora Nora

Maar dergelijke tickets zijn van eenmalige unieke barcodes voorzien welke bij gebruik onmiddellijk uit het systeem worden verwijderd of als gebruikt worden aangemerkt.

Bij een museumjaarkaart is dit anders, daar gebruik je nu dezelfde barcode een jaar lang.

Kortingskaarten e.d. Zijn minder fraudegevoelig aangezien je deze zelf gewoon kan aanvragen en je vaak ook punten spaart, en die wil je natuurlijk vooral zelf incasseren;)

Maar bij abonnementen is dit dus anders. Hoe dit op te lossen?

Verder ook nog geen goede mogelijkheid gevonden om bepaalde klantenkaarten in de app te krijgen helaas.

Bijdrager
    Nora Nora

Nu, met de volgende site:

http://www.cardsinpassbook.com

Die in dit topic genoemd werd:

passbook klanten kaart succesje

Heb ik uiteindelijk enkele kaarten toegevoegd gekregen met een normale 1D barcode, dus gewoon de streepjes;)

Je kan geen custom-kaarten aanmaken, en de bedrijven en organisaties die ik zocht stonden er ook niet tussen, maar ik heb naar dingen gezocht die er het dichtst bij in de buurt zaten. Soms pakt ie een mogelijkheid niet omdat de barcode dan volgens mij te veel afwijkt, maar dan kies je gewoon een ander bedrijf, en dan doet ie het wel:)

Doch, dat je niet gewoon zelf een custom-kaart aan kan maken in een val al die apps en dan ook nog een normale barcode krijgt, ik blijf me erover verbazen:roll:

De twee apps die ik heb geprobeerd waren ronduit bagger:-x

Bijdrager
    lucas2012

Inmiddels is het zo dat de meeste Shell tankstations m’n Airmiles pasje dat ik omzette naar Passbook wel scannen…:)

Een van de voordelen van passbook tickets is dat je geen tickets meer hoeft te printen (bij entree tickets), maar OOK dat je ze ook niet meer hoeft op te zoeken op je mobiele apparaat. Niet in je e-mail, maar ook niet in je passbook app. Als een “uitgevende instantie” het goed doet, stuurt hij de GPS coordinaten mee in de ticket.
    Onze MrMovie tickets worden gepusht op het moment dat je een bioscoop nadert waarvoor je een kaartje hebt gekocht. Dat vind ik perfect aan passbook. Niet in een rij nog zoeken naar je (e-)ticket.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.