6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    tijs

Pas toe op ingesloten onderdelen

Hoeveel niveau’s gaat die functie? Ik zou namelijk graag alle bestanden in een bepaalde map dezelfde permissies geven, maar de “Pas toe op ingesloten onderdelen”-knop lijkt dat niet te kunnen. Is er een manier om dat wel te doen?

Bijdrager
    Werty

BatchMod doet dat (check VersionTracker). Ik had dat probleem laatst ook.

Let wel: BatchMod is wel erg rigoreus, dus voorzichtigheid is geboden…

Bijdrager
    rbroen

De optie “pas toe op ingesloten onderdelen” heb ik nooit helemaal vertrouwd. Ik gebruik altijd terminal commando’s om schrijfrechten te bepalen (lees: herstellen).

Wat wil je doen?

Bijdrager
    tijs

de map Mail van de ene gebruiker gaat naar de andere gebruiker, maar de bevoegdheden blijven dan allemaal op de vorige gebruiker staan, en dan werkt het niet.

Bijdrager
    rbroen

In de terminal:

[code:1:cb37a0f181]sudo chown -R gebruikersnaam:groep /Users/gebruikersnaam/Library/Mail[/code:1:cb37a0f181]

Vervang de “gebruikersnaam” door de gebruikersnaam waar mail nu staat.
    Vervang de “groep” door de groepsnaam van de gebruiker waar mail nu staat.
    Je moet na dit commando wel een beheerders wachtwoord opgeven.

Ik verwacht eigenlijk wel dat mail op nog een paar manieren vasthoud aan de vorige gebruiker. Je POP wachtwoorden zullen zeker zoek zijn (die staan in de sleutelhanger). Laat voor de zekerheid een kopie staan bij de vorige gebruiker.

Bijdrager
    tijs

Ik heb dat batchmod programma gebruikt (ik voel mij namelijk niet zo zeker in de terminal) en het werkte prima.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.