21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    loekjehe

Pas op voor Virex 7.5! Je inbox kan gewist worden.

KIJK UIT VOOR VIREX 7.5!!!!!!!!

Bij mij wordt iedere dag mijn gehele Eudora INBOX geDELETE!!!!!!
    Ik dacht eerst dat ik misschien iets verkeerd had gedaan, maar nu weet ik het zeker: mijn gehele INBOX is elke dag opnieuw door Virex geheel tot zero teruggebracht.

Er stonden inderdaad een aantal virussen op mijn computer (allemaal windows virussen natuurlijk) en ik had de opdracht gegeven om ze te deleten. Daarna leek alles OK. De volgende keer opstarten en: weg was mijn Inbox. Gelukkig had ik een backup en dus (bijna) alles weer kunnen herstellen (minus twee weken e-mail). Alles leek toen kits en ik was bijna blij met deze nu eindelijk volwassen virus scanner voor de Mac. Helaas! Vandaag start ik mijn computer opnieuw op en: alles is weer weg! Nu weet ik het zeker dat de vele waarschuwingen op Versiontracker kloppen en ik heb Virex 7.5 onmiddellijk uninstalled. Ik raad iedereen aan ditzelfde te doen. Niet gebruiken dus.

PAS OP! DIT PROGRAMMA NIET GEBRUIKEN ZONDER EERST EEN VOLLEDIGE BACKUP VAN m.n. je INBOX (en misschien ook andere dingen) TE MAKEN!!!

Bijdrager
    Walkingfingers

hier geen problemen. draai ook niet met eudora en heb geen windowsreut, of dat uitmaakt weet ik niet.

Bijdrager
    Arno

Gelukkig kan je er, volgens je avatar, nog gewoon om lachen…

Maar wel balen zeg. Klote virussen ook altijd…

Bijdrager
    Ward

Ik had dat probleem al met Norton Antivirus. Je inbox is natuurlijk gewoon een geinfecteerde file en die wordt gedelete.

Er zal denk ik wel een instelling zijn waarmee je kunt kiezen wat je delete?

Bijdrager
    Clungel
    ”Ward”

Er zal denk ik wel een instelling zijn waarmee je kunt kiezen wat je delete?

Die is er inderdaad:

Bijdrager
    Bob Ross

Had al zo’n vermoeden, je inbox is idd een of een beperkt aantal files. blijkbaar knikkert ‘ie dan de hele file weg.

Maar waarom zou je scannen op Windows virussen ? Emails waarin deze virussen staan kunnen niks uithalen tenzij je ze doorstuurt, wat me niet logisch lijkt.
    Als jij een willekeurige nieuwe mails schrijft gaat daar gewoonweg geen (Windows)virus bij in zitten, dat is gewoon onmogelijk.

Als je het voor je eigen bescherming doet installeer je beter een goeie scanner op je Windows PC, andere PC gebruikers op internet help je echt niet met een OSX virusscanner.

Bijdrager
    JeePee

Volgens McAfee zou alles in je prullenmand gedaan worden, dus kijk daar eens in. Met Mail heb ik nog geen problemen gehad. 8) Balen voor je!:?

Bijdrager
    loekjehe

Veel dank allemaal voor de support! @Ward en @Bob Ross: ik vind het een heel plausibele verklaring dat Virex de Inbox als een geinfecteerde file ziet en dus weggooit. @Clungel: tsja, daar heb ik geen Virusprogramma voor, om me alleen op de hoogte te stellen; ik wil dat hij natuurlijk ook de virussen verwijdert maar dan wel graag zonder de gehele file zonder waarschuwing meteen maar te deleten! @JeePee: niks in de prullenbak hoor, gewoon rm dus. Overigens zijn er veel mensen die mijn ervaring hebben opgelopen. Ook blijkt het uitkijken te zijn met de iPod en Virex 7.5: de iPod schijn je niet meer los te kunnen koppelen bij sommigen!

Affijn, bij mij viel de schade nog mee: slechts twee weken e-mail weg, maar dit dankzij een backup die ik gelukkig nog had! Zo zie je maar weer: backup backup backup!!!!!….. (zucht)…..

Bijdrager
    Ijope

is deze bug alleen maar van toepassing in Eudora of geldt dit ook voor apple’s mail

Bijdrager
    Pier

Bij http://www.macfixit.com/ staat een verhaal waarin Mail wordt genoemd. Uit dat verhaal blijkt ook dat deze bug al in de beta-versie van april zat, slechte zaak dus dat dit niet verholpen is. Zal dus maar uitkijken met al je mailboxen.

Bijdrager
    Ruben

Wat is trouwens het nut van Virex op de Mac als er geen Mac virussen zijn???

Bijdrager
    JeePee

Hmm, dat betekent wachten op een update, want dit is inderdaad niet handig!:?

Bijdrager
    Hohoho

Nadat ik de Virex 7.5b had verwijderd wegens problemen ermee, dacht ik 7.5 zonder problemen te kunnen installeren. Na de installatie kwam er al een foutmelding (bepaald onderdeel niet geladen, graag opnieuw opstarten). Toen ik later in de Activity Monitor keek, zag ik de VShield ‘hung’. Dan maar weer helemaal verwijderd.
    In gratis progjes van McAfee (ook tijdens mijn windows-dagen) heb ik weinig vertrouwen.
    Zijn er nog meer die dit Vshield hung meegemaakt hebben?

Bijdrager
    Gijs

Best slordig, want in de ReadMe wordt wel melding gemaakt hiervan onder het kopje ‘Known Issues’:

5. Files such as StuffIt archives, e-mail mailboxes in some e-mail programs (like Apple Mail), and Microsoft Word documents with embedded files are known as “compound files”. Virex 7.5 will NOT delete infected compound files. This allows you to manually delete ONLY the infected file(s) contained inside the compound file rather than Virex 7.5 deleting the entire compound file itself.

Ze zeggen dus dat mailboxes juist NIET worden weggegooid. Merkwaardig.

Bijdrager
    JeePee

Zie ook hier bij MacFixit…:|

Bijdrager
    Josh

De Virex 7.5 staat nog in de exstensies. Zou wellicht met een command weggekregen kunnen worden?

Bijdrager
    michelvdb

Dit is de Uninstall Virex 7.5 code:[code:1:565e349dee]#!/bin/sh

echo "Virex 7.5 Uninstall"
    echo "——————-"
    echo "This will uninstall Virex 7.5. If you wish to"
    echo "proceed, authenticate below or close this window"
    echo "if you wish to cancel."
    sudo echo ""

# Stop all the daemons that are currently running

cd /

pid=`ps -a -U root -o "pid" -o "command" | awk -F " " ‘{ if ( $2 == "/usr/local/vscanx/VShieldCheck" ) {print $1} }’`
    sudo kill -1 ${pid} 2>/dev/null

pid=`ps -a -U root -o "pid" -o "command" | awk -F " " ‘{ if ( $2 == "/usr/local/vscanx/VShieldBkgd" ) {print $1} }’`

pid=`ps -a -U root -o "pid" -o "command" | awk -F " " ‘{ if ( $2 == "/usr/local/vscanx/VShieldCore" ) {print $1} }’`

pid=`ps -a -U root -o "pid" -o "command" | awk -F " " ‘{ if ( $2 == "/usr/local/vscanx/VShield" ) {print $1} }’`

pid=`ps -a -U root -o "pid" -o "command" | awk -F " " ‘{ if ( $2 == "/usr/local/vscanx/VShieldMount" ) {print $1} }’`

pid=`ps -a -U root -o "pid" -o "command" | awk -F " " ‘{ if ( $2 == "/usr/local/vscanx/VShieldUpdate" ) {print $1} }’`

pid=`ps -a -U root -o "pid" -o "command" | awk -F " " ‘{ if ( $2 == "/usr/local/vscanx/VirexLogin" ) {print $1} }’`

sudo rm -rf "/Applications/Virex 7.5.app"
    sudo rm -rf "/Applications/Utilities/Virex Schedule Editor.app"
    sudo rm -rf "/etc/mach_init_per_user.d/virex_login.plist"
    sudo rm -rf "/usr/local/vscanx"
    sudo rm -rf "/usr/share/man/man1/uvscan.1"
    sudo rm -rf "/Library/Application Support/Virex"
    sudo rm -rf "/Library/StartupItems/Virex"
    sudo rm -rf "/Library/Frameworks/AVEngine.framework"
    sudo rm -rf "/Library/Frameworks/MacScanner.framework"
    sudo rm -rf "/Library/Receipts/Virex 7.5.pkg"
    sudo rm -rf "/Library/Application Support/Virex/com.nai.virex75.update_mod.plist"

if [ -x "/System/Library/Extensions/Virex.kext" ]; then
    sudo rm -rf "/System/Library/Extensions/Virex.kext"
    fi
    [/code:1:565e349dee]

Bijdrager
    Josh

Ik heb (voor het eerst!) de Kernel Extensie Virex 7.5 verwijderd uit HD/System/Library/Extensions/Virex.kext door de lock te openen en vervolgens de extensie te trashen.

Bijdrager
    JFigaro34

He Loek je bent een held man,

ik had een tijdje problemen met mijn quicktime. hij speelde met name avi files stotterend/schokkend af. Hetzelfde gold voor mijn marine aquarium screensaver. Nu ik virex uninstalled heb, werkt alles prima. Ik ga vanaf nu Virex boycotten…

Groetjes,

C.

Bijdrager
    JFigaro34

Bovendien kan je Virex uninstalleren met behulp van een Terminal bestandje die bij het Virex pakketje zat. De commando wordt in Terminal uitgevoerd en daarmee is het over en uit met Virex..

Bijdrager
    batman

Absoluut niet gebruiken. Wij gebruiken InDesign in ons productieproces. Virex zet op allerlei tijden de bestanden op alleen lezen…zodat je ze niet onder dezelfde naam kunt wegschrijven!!!

Ongelooflijk dat zo een product uitgebracht kan worden…geen idee wat voor meer schade het allemaal aanbrengt!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.