24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    MIVE

PAS OP MET UPDATEN NAAR IOS 5

Door de extreme drukte lijkt het erop dat toestellen vastlopen tijdens het update proces en dan onbruikbaar worden. Dat is net met mijn iphone 4 gebeurd. Die zit nu vast in een eindeloze loop van restarts. Ik kan de iphone forceren om weer contact te maken met itunes (sluit de iphone aan, start itunes, druk de powerknop en de home button ongeveer tien seconden gelijk in, laat dan de powerknop los en wacht tot itunes meldt dat er een iphone in recovery modus is gevonden) maar omdat itunes dan probeert om de meest recente versie te installeren (en er niet door komt bij Apple…) loopt de boel weer vast.

Mijn advies: wacht even een paar dagen tot de grootste drukte over is.

Bijdrager
    Ward

yep, zelfde probleem hier!
    [email protected]#$%^

Bijdrager
    mmars

Later op de avond, nu alles fijn.

Bijdrager
    Yggdrasil

Daar ben ik wel vet mee zeg. Ik heb mijn iPhone elke dag nodig, om niet te overdrijven elk uur van de dag… Nu ligt die hier in een eindeloze cyclus van reboots te draaien in de hoop één keer te kunnen upgraden.

Ik verwijt Apple niets maar dit is toch iets waar ze rekening mee hadden moeten houden. (Servercapaciteit enzo)

Bijdrager
    JBJB

Ik zit me eigen ook al een paar uur optevreten hier!!
    Dacht dat het aan mij lag, morgen dus maar weer proberen!

Bijdrager
    klonic

Heb ik ook. Ik verwijt dit apple echter wel degelijk. iTunes installeren, update downloaden en installeren ging goed bij het afronden van het installeren van de update ging het mis. Nu heb ik morgen geen wekker en kan ik niet bellen en gebeld worden. Lekker is dat. Ook heb ik nu geen mogelijkheid terug te gaan naar iOS 4.

Bijdrager
    MauritsBD

Hebben ze net 1 Miljard Dollar aan servers besteed en dan dit… Amen

Bijdrager
    Xcode

Beste lotgenoten, :sarcastic:

Ik heb ook een aantal vastlopers gehad met steeds dezelfde onduidelijke reden waarom het dan wel niet lukte: herstellen was niet mogelijk vanwege een fout. Na het terugzetten van de laatste reservekopie (gelukkig van 20 minuten daarvoor) en een nieuwe poging kreeg ik net het volgende bericht:

De iPhone kan momenteel niet worden hersteld, omdat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht met de iPhone-software-updateserver of omdat deze tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw.

Dus, geduldig wachten.

Bijdrager
    Dennis002

het was een zooiig updateproces, oncorrecte mededelingen vlogen voorbij (uw iphone is gelocked, plaats een andere simkaart), “sluit uw iphone aan” bleef maar in beeld (terwijl ie reuze aangesloten was), ik moest iTunes updaten (was al gedaan) etc. Uiteindelijk alles gelukt, maar de inhoud van de mailbox is definitief verdwenen (kan ik mee leven, maar ook dat werd me niet gevraagd). Kortom, niet doen vlak voor het slapen gaan..

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Ja en traaaaag zeg. Ik ben nu al 4 uur bezig met mijn iPhone 4 om die te herstellen. Dus nadat ios5 geinstalleerd is. Dit heeft m.i. niets met netwerk of apple servers te maken. Dit is gewoon tussen iTunes en mijn iPhone 4. Schiet niet op. Nog 3 iPhones en 2 iPads te gaan…

Inactief
    Anoniem

Ik heb er nu acht gezien:

Ik vind het mooi geweest.

Bijdrager
    boerke

Tja, ik heb altijd geleerd dat als een apparaat of software erg belangrijk voor je is,
    je niet a la minute op updates springt, ten eerste wegens mogelijke serverproblemen
    die dan kunnen optreden,
    maar ook om eventjes een paar daagjes de kat uit de boom te kijken, of die update wel echt
    volledig werkzaam is.

Bijdrager
    jkorff

Whoeaaaaa,gaat dit nog goed komen..??
    Eerst lion bij gewerkt op de imac,…alles goed,
    Toen ipad 1 van zoontje lief(gister al nieuwe itunes geinstaleerd)

10 minuten en hoppa,….spelen maar!!!
    Ipad 2 er aan…..bijna klaar en….. Error occured…WTF!!!!

Ipad zit nu in continues loop en is niet meer uit te krijgen.
    Apples aanwijzingen gevolgd op de site,….niks nada noppes…

Iphone 3GS er aan….. Zelfde probleem….. Weer die error.
    Alleen hier nu op tijd de stekker er uit,want anders kan ik dadelijk niet meer bellen ook niet.

Ga nu naar bed,…morgen weer een dag.
    Als iemand een oplossing weet die werkt,…. Graag.
    Alle usb’s en firewire eruit en dan usb in andere slot werkt ook niet.
    Pffffff,’k ga slapen.
    Succes jongens

Bijdrager
    marger80

Hier hetzelfde probleem met de 3gs…iemand???

Met de ipad2 werd (bij mij) het probleem opgelost door de mac opnieuw op te starten..

Bijdrager
    vanhyfte.johnny

Ik heb gisteren gebrobeert van 19u30 tot 22u30 en zeker 150keer de foutmelding gekregen. Vandaag zal ik een dagje onbereikbaar zijn doordat mijn iPhone opstart in herstelmodus:sad:

Deze avond na het werk nog eens proberen en hopen dat het dan wel lukt.

Bijdrager
    DutchMac

Snap niet dat mensen die zo afhangkelijk zijn van hun iPhone op de eerste dag direct zo een grote update uitvoeren… Als je geen problemen met je iPhone had wacht dan gewoon 2-3 dagen en lees/leer van de problemen bij andere voordat je update…

Bijdrager
    vanhyfte.johnny

@DutchMac Waarom niet? iTunes smeekt bijna om te updaten met een popup.

Uiteindelijk snap ik niet waarom er moet gecontroleerd worden of je wel mag updaten. Elk iOS device die de update kan krijgen krijgt hem toch gratis? Dus waarom die controle?

Volgens mij is het vooral Apple zijn fout en snap ik niet waarom ze het proces zo moeilijk maken. De drukte hadden ze perfect kunnen voorzien en inschatten.

Bijdrager
    puchelaar

Gisteren tussen 20u ~ 23u ook dit probleem gehad. Heb gelukkig nog ’n ouwe Nokia die me als alarm kan dienen;) Vanochtend de iPhone gerestored & geupdate, en nu gaat alles wel goed.

Bijdrager
    klonic

@ DutchMac
    Ik was niet thuis, waardoor ik niet even een oude wekker tevoorschijn kon toveren, daarnaast is mijn reservetelefoon uitgeleend aan een vriend. Ook is het belachelijk dat ik rekening moet houden met het feit dat er een fout optreed in een iPhone die mij netto zon €700 heeft gekost met een MacBook Pro die mij in eerste instantie €1150 kostte. Daarnaast heeft apple genoeg geld en mogelijkheden om zon probleem te voorkomen.

Sterker, ik kan me herinneren dat een van de veerkoopargumenten van Apple (of Jobs) was: ‘It just works’ of iets dergelijks.

On-Topic:
    Inmiddels zit m’n iPhone nog steeds in die loop en ziet iTunes die iPhone nog steeds niet. Is het probleem bij iemand al opgelost?

Toevoeging:
    In een zoektocht naar een oplossing (op de Apple website) kwam ik terecht bij de Express Lane, ze zouden mij opbellen, maar dat gaat niet met een niet werkende telefoon. Dus even doorgezocht en toen kwam ik de bekende, gele ‘we’ll be back soon’ sticker tegen op de Apple discussions pagina.

Toevoeging 2:
    Ik heb mn iPhone uit de loop gekregen door dit te doen. Ik heb alleen stappen 4 en 5 gevolgd:
    4: After about 10 seconds, release the Power button, but keep the Home button pressed.
    5: An iTunes popup saying “iTunes has deteceted an iPhone in recovery mode” will appear.

Opzich ben ik blij dat hij uit die waardeloze loop is, jammer alleen dat ik nu de foutmelding: “this iphone isn’t eligible for the requested build” krijg. In ieder geval ziet iTunes hem nu weer wel.

Toevoeging 3:
    De “this iphone isn’t eligible for the requested build” foutmelding is opgelost. Een tiny umbrella installing stond nog verkeerd van de Jailbreak van mn vriendins iPad. De iPhone is nu weer aan het updaten hopen dat het goed gaat!

Bijdrager
    puchelaar

Bij mij is het opgelost. Wat ik gisteravond als laatste wel geprobeerd heb (en wat misschien geholpen heeft); iphone uitgezet, iMac uitgezet, kabeltje uit de iPhone gehaald, iMac aangezet, en vervolgens de Homeknop van de iPhone ingedrukt houden en het kabeltje weer in de iPhone gedaan.

Verder heb ik vanmorgen voor Restore (& backup) gekozen.

Ik ben nu nu trouwens al wel ruim een uur aan ’t wachten tot m’n iPhone weer gevuld is met muziek, apps, etc….

Bijdrager
    klonic

Ik heb iOS5, mn iPhone is nu ‘Bezig met terugzetten’. Succes iedereen.

Bijdrager
    reporterdavid

Ik heb een probleem; hij herkent de simkaart niet (3gs)

Bijdrager
    Afroman

Haal de simkaart er eens uit en prop die nogmaals in je iPhone.

Bijdrager
    reporterdavid

Doe ik elke keer….

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.