17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomassss

pas iBook gekocht, vraagje over adapter

Jeeuj :D heb m’n iBook 14″ !!!!

maar ik heb nog wel een vraag

– de lichtnetadapter wordt behoorlijk warm, zelfs warmer dan een gsm-adapter, is dit normaal?

dank je!

Bijdrager
    benj1989

hmmmm, tja als je het niet wilt leg je hem best plat op de grond (als die tenminste niet verwamt is…)

Bijdrager
    sultankat

klopt

Bijdrager
    iMud

Als je niet wilt dat hij warm wordt moet je hem op de grond leggen????

Mijn oplader wordt ook vrij warm, ik denk dat het wel normaal is. Een laptop heeft wel wat meer Watt nodig dan een telefoon.

Bijdrager
    Jello

Je legt hem het best plat… zodat de warmte sneller stijgen kan… dus met grootste oppervlakte naar boventoe. …

maar wees niet bang… als de adapter TE warm word, schakeld hij zichzelf uit…
    je merkt dit doordat het lampje, aan de connector aan de iBook niet meer brand, niet groen, niet orange…

Bijdrager
    baldus

Inderdaad niets vreemd aan, wel teruggaan als je er thee op kan zetten of eieren koken.

Over die adapter trouwens een tip; de stekkertjes (voor het lichtnet in adapter) lijken door de vreemde sluiting enkel en alleen voor Apple. Mocht je dit snoertje ooit kwijt raken, koop dan geen nieuwe adapter, want een simpel dingetje van de elektroshop om de hoek is ook goed.

Overigens bestaan er ook adapters van een ander merk, dat qua prijs de helft scheelt. Bv “Macally”, Ik heb deze als “thuis”-adapter en hij werkt prima. (excuses aan de puristen onder jullie)

Bijdrager
    Roland53
    ”Jello”

Je legt hem het best plat… zodat de warmte sneller stijgen kan… dus met grootste oppervlakte naar boventoe. …

Wat een ongelooflijk flauwekul wordt hier toch af en toe geschreven. Eeen adapter wordt warm, soms zelfs heet. Daar is niets mis mee en niets fout aan. Gebruik je verstand zelf en dan weet je dat ook…

Bijdrager
    bieker

Mijn adapter wordt ook warm dat lijkt me gewoon. Ik heb er tenminste nog nooit problemen mee gehad. Gewoon op een lekker luchtige plaats leggen en hij koelt vanzelf weer af.

Bijdrager
    Jello
    ”Roland53″
    ”Jello”

Wat een ongelooflijk flauwekul wordt hier toch af en toe geschreven. Eeen adapter wordt warm, soms zelfs heet. Daar is niets mis mee en niets fout aan. Gebruik je verstand zelf en dan weet je dat ook…

dus dat is flauwekul ?
    Ok… wat koelt het snelts af…
    stel je voor dat het water in beide meren 100°C is…
    een breed meer of een smal meer… (beiden evenveel water).
    dus een breed, ondiep meer, of een small diep meer….

Zoek het antwoord maar op….
    het breed meer koelt sneller af… omdat die oppervlakte het grootst is…

Bijdrager
    Mendoza

ik denk dat hij bedoelt dat het geen donder uitmaakt of dat ding warm wordt. dus dat advies is een beetje dom.

Bijdrager
    iMud

Een rechtopstaand meer of een liggend meer?

Bijdrager
    netfox
    ”Jello”
    ”Roland53″
    ”Jello”

dus dat is flauwekul ?

De oppervlakte dat in aanraking met de lucht is groter wanneer je de adapter rechtopstaand zet. Dus van jouw theorie klopt niets. Daarnaast geloof ik al zoiezo niet dat het iets noemenswaardig zal uitmaken hoe ik die adapter neerzet/leg.

Bijdrager
    Vin

wat een grapjassen zijn jullie! :lol:

Bijdrager
    Sad

Wat een crap kan iedereen hier toch schrijven zeg. Wat is er toch mis met gezond verstand?

1) is het ding behoorlijk warm alleen tijdens het laden, of ook als je hem in het stopcontact laat zitten zonder je notebook er aan? In het laatste geval is hij defect en moet je hem omruilen.

2) als hij alleen tijdens het laden heel warm is; is hij dan nog op te pakken, of is hij zo heet dat je hem niet meer kan aanraken? In het laatste geval is hij defect en moet je hem omruilen.

Bijdrager
    Mendoza

met ‘gezond verstand’ is, zoals te verwachten, niets mis. het is tenslotte gezond . . . .

Bijdrager
    ego
    ”netfox”
    ”Jello”
    ”Roland53″
    ”Jello”

dus dat is flauwekul ?

De oppervlakte dat in aanraking met de lucht is groter wanneer je de adapter rechtopstaand zet. Dus van jouw theorie klopt niets. Daarnaast geloof ik al zoiezo niet dat het iets noemenswaardig zal uitmaken hoe ik die adapter neerzet/leg.

Dit is idd een zeer grappige discussie, maar het is idd wel zo dat al de adapter rechtopstaat, hij een groter opp heeft met de lucht, en zodus rapper zal afkoelen…

Maar ik denk niet dat zoveel effect heeft…
    Wat je allemaal met zogezegde wetenschappelijke bevindingen kan aantonen…:evil:

Bijdrager
    bommels

Efffect is klein, maar als we toch aan het mierenneuken zijn:

De adapter zelf koelt het best als hij rechtop staat. Je hebt dan de twee grote zijkanten waarlangs de lucht goed kan stijgen voor de beste koeling. Ook moet je het snoer maximaal uitrollen.

grtz bart
    …en er zijn nog tientallen meer gezochte oplossingen denkbaar…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.