One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Partitionering is mislukt

Partitionering is mislukt

Profielfoto van ceroik

ceroik op 09 september 2017 #

Goedenacht,

Allereerst excuses als deze vraag reeds beantwoord is: Google kon me niet verder helpen al kwamen de meeste nuttige antwoorden op mijn vragen via dit forum.

Ik probeer Boot Camp met Windows 10 te installeren op mijn MacBook Pro uit medio 2012, maar het loopt steeds vast bij het partitioneren. Ik heb het gevoel dat de HD niet helemaal meer super is. Ik heb het met de EHBO in het schijfhulpprogramma proberen te verhelpen en ook via de modus die je krijgt met cmd+s tijdens het opstarten. De schijf blijft onpartitioneerbaar.

Mijn vraag is: heeft het zin om bestanden over te zetten, te herstellen naar fabrieksinstellingen en alle belangrijke dingen over te zetten? Of is het gewoon een fysiek probleem met de harde schijf en kan ik het vergeten met de hardware die ik nu heb? Zijn er nog andere mogelijkheden? Parallels is overigens geen optie, want dat werkt te traag.

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 09 september 2017 #

controleer de schijf es met Volitans schijfhulpprogramma

https://www.volitans-software.com/apps/smart-utility/

Profielfoto van ceroik

@fred44nl Gedaan en ik ben geslaagd. Dan zou het dus geen kwaad kunnen om helemaal te herstellen?

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 09 september 2017 #

Gewoon een keertje of 10 proberen dan lukt het altijd wel 1 keer.

Dit soort fratsen horen er een beetje bij wanneer je in 2017 features uit 2008 wilt doen. Je hoort of leest Apple tegenwoordig toch ook nooit meer over Bootcamp. Dan moet er toch wel een lampje gaan branden of niet dan.

Profielfoto van ceroik

Hoi Shmoo. Ik hoor of lees Apple sowieso zelden over iets, want ik zit niet in deze scene. Ik begrijp ook wel dat ik met een apparaat van 5 jaar oud onwijs van twee walletjes probeer te eten en dat ik misschien niet verbaasd moet zijn dat dat niet lukt. Ik zit gewoon even niet in de liquide positie om voor de makkelijkste optie te gaan.

Wel bedankt voor je hulp verder.

Profielfoto van McPim

McPim op 09 september 2017 #

Trek je niet teveel van Shmoo aan ceroik :wink: . Soms zegt hij zinnige dingen, soms is elke zin onzin. Zoals nu…. Bootcamp wordt gewoon ondersteund door Apple, ook onder macOS Sierra. Jouw MacBook Pro 2012 is geschikt voor Windows 10.

Kun je behalve ‘vastlopen’ nog meer zeggen over de exacte foutmelding die je krijgt? En wat is de foutmelding als je het met schijfhulpprogramma probeert?

Profielfoto van ceroik

De schijf kan niet worden gepartitioneerd.

Er heeft zich een fout voorgedaan bij het partitioneren van de schijf

Dat is de melding die Boot Camp geeft

Het partitioneren via Schijfhulpprogramma geeft de melding ‘ongeldig aantal directoryonderdelen, het moet 37 zijn in plaats van. Eindcode bestandssysteem is 8. De partitie-indeling kan niet worden gewijzigd, omdat de controle van de bestandssystemen is mislukt. Controleer en herstel elk volume afzonderlijk en probeer opnieuw.’

Profielfoto van McPim

McPim op 09 september 2017 #

ceroik op 09 september 2017

’ongeldig aantal directoryonderdelen, het moet 37 zijn in plaats van..

Dan is er dus iets mis met je schijf dat gerepareerd moet worden (softwarematig, fysiek lijkt er niks aan de hand). Opstarten met cmd+s zeg je? Dat begrijp ik niet, dan start je toch nog steeds vanaf je boot-volume? Heb je al cmd+r geprobeerd en EHBO op je opstartvolume gedaan? En anders Diskwarrior gebruiken (kost geld) of je schijf formatteren en opnieuw beginnen.

Profielfoto van ceroik

ceroik op 10 september 2017 #

@mcpim Ja beide dingen heb ik geprobeerd, dus dan rest me denk ik alleen maar formatteren. Bedankt voor je antwoord, ik weet weer even genoeg :).

Over dit topic

Gestart op 09 september 2017 door ceroik

Laatste reactie door ceroik

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?