10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    danielvandrunen

Partities op externe harde schijf

hallo,

Ik heb een externe harde schijf van 750 gb gekocht, om in de eerste plaats een time machine backup te kunnen maken, maar ik zou de 400 gb die overblijft graag als een partitie gebruiken die voor windows gebruikt kan worden om backups te maken.
    is er een programma om dit te doen?

Daniel

Bijdrager
    luc306

Je kunt toch andere zaken er gewoon iets bij opzetten? Je hoeft daar volgens mij geen aparte partitie voor aan te maken.

Bijdrager
    danielvandrunen

als ik hem in een pc steek komt hij niet in deze computer te staan.
    de bedoeling is dat ik dezelfde schijf voor time macinhe als voor opslag vanaf een pc kan gebruiken.

Bijdrager
    luc306

Dat kan niet. Om met timemachine te kunnen werken moet je schijf mac geformateerd zijn HFS en dat kan Windows niet lezen.

Bijdrager
    danielvandrunen

het is dus niet mogelijk om 2 partities te maken waarvan 1 mac geformateerd is en 1 windows? dit verbaasd me aangezien het wel op een ingebouwde harde schijf kan met bootcamp?

Bijdrager
    Misja

Onzin, tuurlijk kan dat wel. Lees hier en let vooral op de tip van slashtiger…

Bijdrager
    lumpii

Ja dat kan heel eenvoudig met schijfhulpprogramma.

Heb zelf ook 1 HFS+ partitie, 1 FAT32 partitie, en 1 Mac OSX uitgebreid (journaled) partitie

Bijdrager
    Nietzman

Nog makkelijker is gewoon MacDrive op je PC installeren. Partities zijn enorm gedateerd.

Bijdrager
    danielvandrunen

bedankt voor jullie hulp. met schijfhulpprogramma is het inderdaad heel gemakkelijk.

daniel

Bijdrager
    luc306

En kun je dan ook nog van die partitie booten? (Als ik er een volledige systeem backup op zet). In ieder geval weer wat geleerd blijkt dat het dus wel kan.
    Zelf geen ervaring mee vind partities onhandig.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.