8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    mactirak

partities maken lukt niet in Mac High Sierra

heb een Mac 27 inch, end 2013,1TB harde schijf.
    Had 2 partities:
    1 van 200 GB met programma’s erop (22 GB vrij)
    2e partitie met 800 GB voor opslag video’s, montages etc

heb 2e partitie verwijderd , er blijft 1 over met schijfhulprogramma blijft alleen 200 GB zichtbaar, de resterende 800 blijven onzichtbaar en dus onbeschikbaar
    partitie bijmaken resulteert steeds in interne fout !

Bijdrager
    Moriarty

Vanuit het OS zelf kun je de partitie waarop je nu aan het werk bent niet formatteren, deze is immers in gebruik.

Probeer je te partitioneren vanuit de recovery disk (opstarten met ALT ingedrukt)?

Als dat ook niet werkt kun je het beste even een USB stick maken met het OS er op en vanuit daar partitioneren.

Een USB medium met installer kun je makkelijk maken met Diskmaker X.

Succes!

Moderator
    Night

Vergeet ook niet dat de Recovery partitie, de Boot OSX en de EFI partitie ook ruimte innemen, die je niet kunt/mag reclaimen.

Bijdrager
    penseel

En wat is daar het voordeel van de interneschijf met 2 partities?

Bijdrager
    Joffry

Hier gooide “High Sierra” de partities door elkaar. Zal t.z.t. wel worden opgelost.

Bijdrager
    GoeieDag
    penseel op 26 november 2017

En wat is daar het voordeel van de interneschijf met 2 partities?

Geen?

Bijdrager
    Beech

Die 800 GB is nu waarschijnlijk je herstelpartitie geworden en kun je niet benaderen. Probeer eens hoeveel je van die 800 GB kunt partitioneren. Ik heb onlangs een soortgelijk probleem gehad met een externe HD van 2 TB met op de ene partitie een CCC-kloon van mijn oude iMac. Beide partities wilde ik samenvoegen, dat is een hoop gedoe geweest vanwege de aanwezigheid van een herstelpartitie.

Bijdrager
    mactirak

Via Terminal gezien dat de herstelpartitie inderdaad 800 GB geworden is. Hoe geraak je daar uit ??

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.