4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    beammeup

partities in OS X 10.2….

ik snap het niet. :x
    Heb OS 10.2 geinstalleerd.
    2 partities gemaakt van de harde schijf, elk 15GB.
    Wil nu OS 9.2.2 installeren op de andere partitie. een OS 9 CD ‘boot’ niet.
    Opstarten vanaf de OS 9.2.2 CD werkt ook niet. (met C-toets ingedrukt.)
    Inmiddels harde schijf compleet gewist. Volop klooiend met C toets ingedrukt tijdens booten. Niks werkt intussen nog.
    Wat nu? OS X 10.2.2 kan ik gewoon installeren. Maar hoe krijg ik een echte werkende OS 9 partitie. De reden dat ik dat wil is omdat Vectorworks niet werkt in de classicmode, dat had ik ook al geprobeerd.
    :sealed:
    beammeup

Bijdrager
    Jan-Willem

heb je die partitie geblessed???
    meer info:
    typ [code:1:8b852a9f35]man bless[/code:1:8b852a9f35] in de terminal

Bijdrager
    JeePee

Ik heb hetzelfde gehad… Van alles geprobeerd, zelfs AppleCare geraadpleegd (ik moest me nog aanmelden, dus meteen gevraagd). Uiteindelijk alles opnieuw geĂ¯nstalleerd en nu werkt hij wel…

Bijdrager
    Steves lovechild

Heb deze tip al eerder gegeven hier, maar vooruit. laatste keer:

Installeer gewoon alles (9 en X) met de bijgeleverde CD’s op de OSX partitie. Zorg dat alles onder OSX goed werkt. (registreren en zo). Blijf af van OS9!! Kopieer de OS 9 software naar de 9 partitie. Dus de systeemmap en de Mac OS 9 applications. Gooi het OS9 deel van de OSX partitie weg. Herstart met de alt toets ingedrukt (dan roep je de startup-manager op) en kies de OS9 partitie als opstartschijf. Nu start hij in OS9. echter soms zonder menubalk. Geen probleem, geef dan een herstartcommando met control-CDuitwerptoets.
    Nu werkt OS9 goed. Alleen classic even opstarten en aangeven waar OS9 staat. Dat is alles.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.