3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    k_brother

partities hergebruiken

ik heb ooit bij de aankoop van mijn iMac de harde schijf verdeelt in 3 partitie’s een voor mac os X, een voor mac os 9 en en voor linux.

Nu (na de update naar panther) weet ik niet goed waarom ik die linux partitie heb ik was altijd al voorstander van dit besturingssysteem (en vooraal de gedachtengang erachter) maar eigenlijk kan ik alles ook met mijn X.3

zou het nu mogelijk zijn om de partitie waar ik linux opzette te verwijderen en opnieuw te gebruiken liefst koppelen aan de partitie waar X opstaat maar dat zal vrees ik niet lukken

ook is mijn mac os 9 partitie te groot!!! ook deze zou ik liefst verkleinen en eigenlijk gebruik ik hem ook nergens meer voor

ik weet dat er onder windhoos partition magic bestond die zo’n zaakje heel goed oploste dus dacht ik dat dat er gewoon moest zin voor mac ook

ik schrik er niet voor terug fdisk, cfdisk ofzo in terminal te gebruiken als ik ergens een goede manual kan vinden!!!

hopelijk kunt u me verderhelpen

alvast bedankt

Bijdrager
    Rogier

k_brother,

Partition Magic is inderdaad een klasse pakket. Bij mijn weten bestaat zoiets niet voor de mac, maar ik ben dan ook niet alwetend. Wat je wel zou kunnen doen is 1 van die twee andere partities (of beide) naar mac formaat formatteren en daar dan je home directory op zetten. Werkt bij mij fantastisch. Bij een upgrade of herinstallatie van het OS hoef je niks te backuppen en je houdt plenty ruimte over op je primaire partitie om programma e.d. te installeren.

Denk er maar ‘ns over na:-)

Groet,
    Rogier

Bijdrager
    Rogier

p.s. Hier http://www.bombich.com/mactips/homedir.html kun je lezen hoe het moet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.