4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    gloooolg

partities

Hallo, ik wilde af van lion en terug naar snow leopard. Ik heb een 2de partitie aangemaakt, daar heb ik snow leopard geïnstalleerd. Ik ging naar schijfhulpprogramma om de partitie waar lion op stond te verwijderen. ik heb op minnetje geklikt en toen stond er een lege ruimte. Er bestaan dus nog 2 partities waar op 1 snow leopard staat en op de andere niks. Ik wil de lege partitie samenvoegen met de partitie waar snow leopard opstaat omdat ik heel weinig ruimte heb. Er staat geen schuifding meer die er eerst wel stond waarmee je kon beslissen hoeveel ruimte de ene partitie heeft en hoeveel ruimte de andere heeft.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt alleen aan de achterkant de lengte van een partitie wijzigen, niet aan de voorkant.
    Je zult je Snow Leopard partitie moeten backuppen naar een externe schijf en weer terug moeten zetten nadat je je harde schijf in één partitie hebt ingedeeld. Dat kan met SuperDuper.

Bijdrager
    gloooolg

Bedankt, het is gelukt

Bijdrager
    iep

Of je moet het eens proberen met 3rd party tools zoals Gparted (daarvan is een opstart cd beschikbaar). In hoeverre dat zinnig is, is vers 2 want je zult altijd een backup moeten maken. Dan is het eigenlijk al net zo handig om gewoon te doen wat TheBigZ beschrijft: backuppen, helemaal opnieuw partitioneren, backup terug zetten. Wellicht dat je dat nog kunt koppelen aan een grote digitale schoonmaak en een schone installatie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.