8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    rApple

Partitie wijzigen / verwijderen niet mogelijk

Hallo Onemorething,

Na een zoektocht over het internet, en de zoekfunctie van OMT te gebruiken, heb ik het antwoord nog niet.

Vandaar deze topic.

Ik kan partities niet verwijderen en niet wijzigen, ik krijg daarbij de volgende melding:

Wat is hier de oplossing voor?
    Ik wil nl. mijn partitie tijdelijk verkleinen omdat het nu onmogelijk is Mountain Lion op mijn Lion te installeren.

Bijdrager
    Hansi2124

Back up maken, opstarten met de Herstel-optie. Met schijfhulpprogramma vervolgens formatteren. Waarom zou je hedentendage nog meerdere partities willen gebruiken? Dat kan bovenstaand probleem geven dus.

Bijdrager
    rApple

Wat is de beste manier een backup te maken, ik heb een externe harde schijf.

Gewoon CMD + C CMD +V van de gehele Macintosh HD? Of is er een betere manier.

En hoe start ik op in herstel optie?

Bijdrager
    Hansi2124

Even zoeken op
    back up

Hoe maak ik een back-up?

Herstarten met alt toets en letter r direct na de boing (Lion).

Bijdrager
    rApple

Ik maak nu een Time Machine reservekopie. Kan ik hierna veilig de complete HD formatteren en dan via de aangesloten externe schijf alles terug zetten? Wordt dan ook Macintosh Lion terug gezet? Ik heb hier nl. geen cd van.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, maar ik raad je aan om te formatteren en ML installeren zonder de externe hd aangesloten. Dat wil nog weleens voor problemen zorgen. Die kan je altijd weer aankoppelen als erom gevraagd wordt.
    En formatteer dan uiteraard in Mac OS Uitgebreid (journaled).

Bijdrager
    piebas
    rApple op 14 augustus 2012

Ik maak nu een Time Machine reservekopie. Kan ik hierna veilig de complete HD formatteren en dan via de aangesloten externe schijf alles terug zetten? Wordt dan ook Macintosh Lion terug gezet? Ik heb hier nl. geen cd van.

NEE, zeker niet.
    Gebruik timemachine of een clone-tool als carbon copy cloner.

Bijdrager
    rApple

Dank jullie wel voor de nuttige antwoorden. Een laatste vraag.

Wanneer ik na het formatteren met mijn bootable disc Mountain Lion installeer. Zal mijn time machine backup gemaakt in Lion dan goed werken?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.