15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Partitie verwijderen?

Morgen allemaal,

Ik zit nog altijd met een (lege) partitie op mijn HD. Ik zou die op de ene of de andere manier willen verwijderen zodanig dat ik gewoon een grotere HD heb. let wel, op de (hoofd)partitie staan mijn volledige OS.

Kan dit ?

Bijdrager
    SvS

Helaas.
    Het is onvermijdelijk dat je je systeem opnieuw moet partitioneren en daarbij gaat alles verloren (backuppen dus) en moet je opnieuw MacOS opzetten.

Bijdrager
    gretver

met Partition toolkit kan het zonder formateren.

Bijdrager
    superrick
    ”gretver”

met Partition toolkit kan het zonder formateren.

ja maar die is er voor zover ik na kan gaan niet voor osx
    http://www.fwb.com/html/partition_toolkit.html

Bijdrager
    dvdooren

That’s an no go for partition toolkit.
    is ALEEN geschikt voor Mac OS 9

Bijdrager
    Johnyw

F…..ck, ben er wel mee, de laatste keer dat ik alle programma’s opnieuw moest instaleren ben ik er een aantal dagen zoet mee geweest, en daar heb ik nu echt de tijd niet meer voor.

Kan dat niet vanuit de Terminal??

Bijdrager
    superrick

ken het probleem, ik zit hier ook met een 40 gig grote partitie die ik graag kwijt wil.

Bijdrager
    evo

Misschien pdisk?

Volgens mij niet handig met 2 partities wel voor 3.

Wie durft:roll:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20021119053614569

Bijdrager
    superrick

P disk wist voorzover ik na kan gaan alleen die bewuste partitie. ik wil hem graag toevoegen aan een al betsaande partitie, da zal wel nie kenne :?

Bijdrager
    gretver
    ”dvdooren”

That’s an no go for partition toolkit.
    is ALEEN geschikt voor Mac OS 9

in principe geen probleem. Je kunt een osx partitie best wijzigen met tooklit voor os9. Je moet alleen wel de beschikking heben over een os 9 bestandssysteem.

Works like a charm.

Bijdrager
    SvS

En wat gebeurt er dan met geheugen van na verdwijning partitie?? Wordt die dan verdeeld?

Bijdrager
    gretver

ik neem aan dat je met je vraag bedoelt wat er ionder partition toolkit gebeurt…

Je kunt het zelf instellen. Het werkt in wezen hetzelfde als partitioneren in schijfhulp programma.

Bijdrager
    Rolf

Ja, hetzelfde probleem hier. Voor ik Panther installeer wilde ik even ‘opruimen’. Van 3 partities terug naar 2 (een voor OS-X en een voor OS-9).
    Heb de derde partitie inmiddels weggehaald (met Partition toolkit vanuit OS-9), maar zit nu met ‘lege/vrije ruimte’ die ik aan de OS-X partitie wil toevoegen. Hoe kan ik die OS-X partitie ‘groter trekken’ met de vrije ruimte en toch alles laten staan wat er al op staat ???

Of kan/moet ik iets anders met die ‘vrije ruimte’ ???

Bijdrager
    Gijs

Je zou de vrije ruimte kunnen gebruiken voor data-opslag. Dan hou je op je systeempartitie meer ruimte over om mee te werken (video-bewerking bijvoorbeeld vreet geheugen). Of je de ruimte bij de andere partitie kan trekken weet ik niet.

Bijdrager
    Fuji

maar nu hebben we de oplossing nog niet, en zit jammergenoeg ook met dat probleem.

Ik heb dus in het installe menu wat willen veranderen, maar dan blijf ik die partitie behouden, zelfs na die zogezegd verwijderd te hebben in schijfhulp programma.

Dan komt er doodleuk na enkele stappen de partitie tevoorschijn waar ik mijn panther wil installeren.

wie weet een oplossing?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.