11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    vdlindenmark

Partitie vergroten lukt niet…

Hi,

Ik heb mijn SSD in mijn macbook pro retina verdeelt in twee partities. Op schijf 1 stond 10.8 op schijf 2 staat 10.9. Ik deed dit om op die manier een schone installatie van mavericks te kunnen doen en langzaam aan alle gegevens te kopiëren.
    Nu heb ik partitie 1 weggegooid maar lijkt het onmogelijk om vanuit schijfhulpprogramma partitie 2 te vergroten.

Weten jullie waarom en hoe ik dit kan oplossen?

Groet,
    Mark

Bijdrager
    fred44nl

ik ben er niet helemaal zeker van, maar als ik dan misschien toch goed heb,
    dan kun je een partitie alleen naar beneden uitbreiden en niet naar boven.

Bijdrager
    vdlindenmark

Dat zou best kunnen, aangezien ik de oude partitie die hierboven zat wel kon verkleinen enzo, maar Macintosh HD 2 kan ik niks mee.
    Rara, hoe kan ik nu die overige 175 gb bij mijn partitie krijgen zonder de boel te moeten herinstalleren….:(

Bijdrager
    fred44nl

geen idee.
    ik denk toch dat je nog een keer een installatie moet doen.

Bijdrager
    SunKeeper

Natuurlijk is dit mogelijk. Als je toch geen idee hebt heeft het weinig zin om te posten.

http://www.bombich.com/ccc_features.html

Download dit programma (speciaal geüpdatet voor Mavericks) en maak even een kopietje op een externe harddisk.
    Start vervolgens opnieuw op met Option-toets ingedrukt zodat je van de externe harddisk opstart. Gaat wel ietsje langzamer, maar dat is maar eenmalig.
    Wis je interne SSD en maak een partitie over de hele SSD aan.
    Maak dan weer op dezelfde manier een kopietje naar de SSD. Vergeet afsluitend niet je Mac uit te zetten voordat je de externe schijf lostrekt.

En done.:)

Bijdrager
    vdlindenmark
    SunKeeper op 26 oktober 2013

Wis je interne SSD en maak een partitie over de hele SSD aan.

Ik wil juist voorkomen dat ik de boel moet wissen en opnieuw moet installeren…

Bijdrager
    SunKeeper

Daarom draai je op dat moment ook van een exacte kopie van je systeem vanaf de externe harddisk.

Je wist het wel, maar een minuut later ben je al bezig met het terugzetten van die kopie.

*gooit nog wat extra kwartjes in en hoopt dat er minstens eentje gaat vallen*:D

Bijdrager
    vdlindenmark

Haha kwartje valt. Alleen heb je het in je eerste post beetje onduidelijk beschreven: Download dit programma (speciaal geüpdatet voor Mavericks) en maak even een kopietje op een externe harddisk.
    Dan zou ik letterlijk het programma downloaden en dat programma kopiëren naar de schijf.:)

Bijdrager
    SunKeeper

Klopt, excuses, het is al laat.

Als je het programma of de website ervan ziet wordt de inhoud van ‘het kopietje’ al snel duidelijker.;)

Bijdrager
    vdlindenmark

Yes! Gelukt, duurt wel ff maar dat scheelt wel heel wat gedoe!
    Thanks

Bijdrager
    hokkie

Het had nog iets gemakkelijker gekund, maar je hebt het al voor elkaar…

CCC kopie naar de ‘bovenste’ partitie en dan de onderste verwijderen, om die vervolgens weer toe te voegen aan de ‘bovenste’…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.