13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    wouter

partitie vergroten

Is er een (makkelijke) manier om je partitie waar OSX opstaat te vergroten? of moet je echt alles opnieuw installeren, liever niet natuurlijk :sealed:

Bijdrager
    Shadia

Helaas, je zult alles overnieuw moeten doen

Bijdrager
    wouter

shit……..:( toch bedankt voor dit onheils bericht

Bijdrager
    Shadia

spijt me

Bijdrager
    wouter

Maar zou het mogelijk zijn om eerst OSX op mijn data partitie te instaleren, en dan alle instellingen, programma’s etc te verslepen naar de nieuwe OSX partitie, en vervolgens de oude OSX partitie te wissen,
    kweet het is mischien omslachtig maar heb de Data partitie om onverklaarbare rede veeel te groot gemaakt :sealed:

Bijdrager
    Shadia

Nee, als je nieuwe parties maakt gaan alle gegevens verloren van die schijf

Bijdrager
    wouter

oke weet voldoende, wordt weer laat vanacht:wink:

Bijdrager
    nankovic

is er een programma voor: Partition Toolkit

http://www.fwb.com/

Bijdrager
    MacX

Over de betrouwbaarheid van Partition Toolkit zijn de meningen nogal verdeeld, maak toch maar even een Backup van je gegevens alvorens daarmee aan de slag te gaan.

Bijdrager
    thomdebom

misschien wel handig om te weten is dat als je de ene HD wilt kopieren naar de andere HD (ik weet niet of je dit van plan was, maar toch wel handig om te weten), dat dat niet gewoon kan door een aantal onzichtbare files…

Bijdrager
    nankovic

ik heb onlangs mijn Programma’s verplaats naar een andere partitie met Carbon Copy Cloner. Werkte perfect.

http://www.bombich.com/software/ccc.html

Bijdrager
    Beathoven

Het zou mooi zijn als Partition Magic op korte termijn gereleased wordt voor OS X. Een beetje goochelen met partities is altijd leuk;)

Bijdrager
    Torz

Er bestaat een methode via Terminal ,heb hier kopieen liggen ,een keer van Macbidouille(geloof ik gehaald) waarmee je twee partities kan mergen,via pdisk commando.Maar hij is wel erg ingewikkeld.Denk trouwens dat het programma Partition een GUI is voor oa. Pdisk.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.