3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Beech

Partitie op externe harde schijf niet benaderbaar

Een wat apart probleem: een externe harde schijf van 2 TB heb ik jaren geleden opgedeeld in 2 parities, één partitie gebruikte ik voor een Carbon Copy Clone van mijn iMac, de andere als archief. Nu gebruik ik de archief-partitie voor een CCC-kloon van mijn Mac Mini en heb ik die CCC van de iMac niet meer nodig, dus geprobeerd met schijfhulpprogramma de partitie waar de iMac-kloon op staat te wissen, maar dat lukt niet. Dan maar handmatig verwijderen, maar dat lukt niet bij de systemfiles. Ik kan de CCC-partitie, waar nog 33 GB op staat opdelen in twee partities, maar zijn beide de helft van de oorspronkelijke grootte (850 GB). OK. Vervolgens blijkt de 425 GB waar nog het restantje van de kloon op staat de recovery te heten en onzichtbaar te zijn in Schijfhulpprogramma. Op een Windows pc aangesloten blijkt de schijf in orde te zijn, 5 partities te bevatten, waaronder de twee die ik zie op de Mac Mini. Ik kan daar de schijf dynamisch maken, maar dan ben ik waarschijnlijk mijn kloon van de Mac Mini kwijt. In schijfhulpprogramma zie ik niet meer de externe harde schijf met de partities, blijkbaar is dat in High Sierra verdwenen. Hoe kom ik bij die overgebleven 425 GB ?

Etrecheck resultaat over deze schijf:
    Western Digital Ext HDD 1021
    Ext HDD 1021 disk4: (2 TB)
    EFI (disk4s1 – MS-DOS FAT32) <not mounted> [EFI]: 210 MB
    Archief (disk4s2 – Journaled HFS+) /Volumes/Archief : 402.77 GB (369.40 GB free)
    Recovery HD (disk4s3 – Journaled HFS+) <not mounted> [Recovery]: 402.77 GB
    CCC_[redacted] (disk4s4 – Journaled HFS+) /Volumes/CCC_MacMini : 1.19 TB (788.70 GB free)
    Hoe kan ik het recovery-gedeelte benaderen ?

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 4 weken geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen topic eenvoudig aanpassen en/of aanvullen door over je eigen avatar te gaan met je muis, op het driekhoekje te klikken en te kiezen voor 'Bewerk'

Moderator
    Night

Met DisWarrior?

Bijdrager
    Beech

Zoals hierboven is te lezen wordt één partitie gebruikt voor mijn CCC-backup van mijn Mac Mini. Die wil ik niet kwijt. Kan DiskWarrior hier mee omgaan ?
    Ik ben er uit met Appletips. Nu nog beide partities samenvoegen.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 4 weken geleden door  Beech.
    • Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 4 weken geleden door  Beech.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.