10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ghitze

Partitie niet aan te passen

L.S.

Ik wil de partitie voor Time machine verwijderen om hem wat te verkleinen, maar gek genoeg kan ik hem niet slepend verkleinen. Heeft iemand mss een idee wat er aan schort? Daarbij zegt hij dat de partitie ” documenten ” leeg is, maar deze heeft nog maar 16 Gb over.

met vriendelijke groet, Vincent

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt alleen maar het eindpunt van een partitie verschuiven, als de partitie eronder verwijderd is.
    Het begin van jouw documenten partitie zul je op deze manier dus niet kunnen veranderen.

Bijdrager
    Edwin
    ”Pieterr”

Je kunt alleen maar het eindpunt van een partitie verschuiven, als de partitie eronder verwijderd is.
    Het begin van jouw documenten partitie zul je op deze manier dus niet kunnen veranderen.

Maw, de partitie ‘documenten’ veiligstellen, deze partitie verwijderen, TM partitie verkleinen of vergroten en als laatste de partitie ‘documenten’ weer aanmaken gevolgd door een restore.

Bijdrager
    Ghitze

Tjah, het probleem is dan dat ik een dump moet hebben van 500 gig.

Het moet toch gewoon mogelijk zijn om de TM partitie te verwijderen zodat het ongepartitioneerde ruimte word. De documenten vergroten, en dan de nieuwe TM partitie te maken?:?

Bijdrager
    Pieterr

Treinrangeer puzzeltjes waren vroeger ook al leuk.

– Erase de TM partitie (en formatteer opnieuw, indien nodig, naar Mac OS Extended).
    – Kopieer nu alle data van documents naar de nieuwe lege partitie
    – Gooi de documenten partitie weg
    – Je kunt nu de overgebleven partitie groter maken (door de onderkant omlaag te trekken)
    – Gebruik het restant voor je (verkleinde) TM partitie

Je kunt natuurlijk ook een 500GB externe schijf gebruiken.

Bijdrager
    Edwin

Inderdaad Pieter nog een betere oplossing indien de TM backup niet behouden hoeft te worden waar ik misschien onterecht vanuit ben gegaan.

Leuk puzzeltje :P

Bijdrager
    Ghitze

Schijfkopie is bezig, duurt nog wel eventjes :innocent:

Dankje Pieter! :D Slimmme oplossing Nog even kijken hoelang ik het uithoud met deze 1250, er moet vlot weer een Terra bij denk ik!

Bijdrager
    Ghitze

NU wil ik toch nog eventjes vragen hoe ik dan de onderste partitie, Documenten, verwijder. Dus in ongepartitioneerde rumte verander. Want als ik voor wissen kies, dan neem hij dezelfde 500GB aan, en wist hij hem alleen maar.

Bijdrager
    Pieterr

In het plaatje wat je hebt gepost staat linksonder Documenten een plusje en een minnetje…

Bijdrager
    Ghitze

die zijn dus niet klikbaar… grijs..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.