15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    HaroldGTV

Parrallel dekstop usenet vraagje

Hallo ik zal me even voorstellen te eerste. ik ben harold, kom uit lelysad en heb net de switch gemaakt van windows naar mac. Bevalt allemaal prima maar heb toch gelijk een vraagje.

Gaat om een macbook pro 2.16 duo core 17″

Ik gebruik usenet veel. maar omdat ik de download programma’s van mac niet zo handig vind. gebruik ik parrallel dekstops 4.0 met windows Vista.

in vista gebruik ik dan grabbit om te downloaden van usenet. en als doelmap, gewoon een map van osx. dat werkt echt perfect. ik haal volle snelheid met downloaden (20mbit lijn) dus geen problemen zeg maar.

alleen: zodra ik de klep dicht doe van mijn macbook pro stopt hij ook met downloaden. ik had al gekeken naar de energie besparing stand. en die staat met lichtnet adapter op ” nooit in sluimerstand gaan”

en ” schakel sluimerstand uit voor netwerk beheer via ethernet ” heb ik aan gevinkt.

Wat kan ik nog doen.. zodat hij gewoon blijft downloaden met de klep dicht ?? zodat ik snachts lekker kan doorgaan.??

alvast bedankt en grt Harold

Bijdrager
    Nietzman

Hallo Harold uit Lelystad, waarom laat je niet gewoon de klep openstaan met het backlight uit?

En dat jij Grabit wil gebruiken, prima, maar ik ben er nou echt niet meer tevreden over dan over een SABnzbd+.

Groetjes van Jelmer uit Groningen!

Bijdrager
    TRML

Gewoon open laten staan, kan hij heel goed tegen hoor, sterker nog daar is hij voor gemaakt :lol:

Bijdrager
    Patrock

Installeer Caffeine

Moderator
    Poezenbeest

De sluimerstand gaat alleen over een actie, die de computer doet als hij niet actief is over een bepaalde periode. Bij laptops is het gewoon noodzaak om de sluimerstand in te schakelen als de klep dichtgaat, omdat de meeste laptops ook via de bovenkant afkoelen en als daar een klep op ligt… dan gaat dat op termijn mis.

Overigens zijn er computers waarbij het wel kan, waaronder de MBP (Macbook Pro), maar dat moet je ook niet uren willen volhouden.

Dan nog een ding om bij na te denken; als je virussen binnenhaalt via Windows en die kunnen bij je OSX-mappen, dan kunnen ze daar evengoed schade aanrichten qua bestanden verpesten. De manier van downloaden die jij dus kiest, is er eentje met risico’s.

Bijdrager
    HaroldGTV

ok.. bedankt alvast voor jullie reacties

Open staan de hele nacht is dus niet erg voor het scherm? zolang je de backlight gewoon uitzet. ga ik dat maar doen dan. ik dacht dat het misschien een kwestie was van alleen een instelling veranderen.

Bijdrager
    HaroldGTV

@zerk.. dat is wel waar.. ik heb wel een windows virus scanner draaien. dus het risico blijft net zo groot als op een windows pc.

@patrock
    .. ik zal eens kijken naar caffeine.. bedankt !

Bijdrager
    TRML

Het is ook een kwestie van een instelling, in systeemvoorkeuren => energiestand zet je dat je mac nooit in sluimer gaat en je scherm wel, en klaar is ….

Bijdrager
    HaroldGTV

Dat had ik dus al gedaan. zie bovenste bericht. maar toch stopt hij met downloaden als ik de klep sluit.

Moderator
    Poezenbeest

Het scherm zou ik in dit geval juist wel in sluimerstand laten gaan… scheelt een hoop…

Ik raad je aan om toch naar een programma als Unison te kijken, ik haal er ook mijn volledige snelheid mee…

Bijdrager
    TRML

Ja, maar laat die klep dan eens met rust :D Het scherm gaat dan na de door jou ingestelde tijd vanzelf uit en je Mac loopt dan gewoon door.

Bijdrager
    sypie

Caffeïne is er juist voor om het beeld NIET in slaap te laten gaan, handig tijdens presentaties en filmkijken.

Bijdrager
    HaroldGTV

caffeine heb ik inmiddels geinstalleerd.. idd erg handig voor films kijken. tnx.

bedankt voor de tips. ik heb weer ff wat om te proberen.

unison heb ik ook geprobeerd. maar vind het niet echt handig.. hij verliest best vaak connecties. en die moet ik dan weer handmatig steeds aanzetten.

Bijdrager
    Nietzman
    ”sypie”

Caffeïne is er juist voor om het beeld NIET in slaap te laten gaan, handig tijdens presentaties en filmkijken.

Als je een film fullscreen afspeelt gaat ‘ie toch sowieso nooit in de sleepstand?

Bijdrager
    Patrock

In QuickTime wel, maar als je bijv. YouTube kijkt niet.

Maar caffeine is er ook voor om je hele systeem niet te laten slapen (ook als je je scherm dicht klapt).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.