16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Parental control ( Facebook spelletjes verslaving)

Mijn vriendin en onze zoon zijn op onvoorstelbare wijze verslaafd aan Facebook spelletjes. Het neemt werkelijk wraakroepende vormen aan ! Letterlijk dag en nacht, ze staan er zelfs voor op …
    Ik wil dus mijn mac zo instellen dat facebook niet meer kan bereikt worden.
    De Facebook account(s) vewijderen heeft geen zin, ze hebben die zo weer geinstaleerd!
    En met Parental control moet ik ogenschijnlijk een nieuwe gebruiker aanmaken, en dat wil ik niet want onze main acount paswoord is genoegzaam bekend, dus dat omzeilen ze ook zeer snel…

Er moet iets aan gedaan worden !! Maar hoe?

Moderator
    Mac Daddy

Je kan het beheerders wachtwoord ook wijzigen.:?

Bijdrager
    Pieterr

Gisteren iemand met een vergelijkbare vraag: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=159905

Dat het (hoofd) wachtwoord bekend is hoeft geen probleem te zijn lijkt me. Je kunt een nieuw wachtwoord instellen. Alleen niet tegen je vriendin vertellen als ze het uit je probeert te kietelen.;-)

Bijdrager
    sypie

Het Admin wachtwoord kun je aanpassen, zo gepiept.

Het niet kunnen bereiken van facebook.com kun je doen door middel van de Hosts file aan te passen. (/etc/hosts)

Dit bestand is niet zichtbaar. Het is even zoeken op dit forum maar de vraag is ooit beantwoord, ik heb ‘m ook al eens gesteld, 4 jaar geleden… (maar ik weet het niet meer)

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    sypie

Dat zeg ik;-)

Bijdrager
    Johnyw

Het is me niet duidelijk wat ik in de host file moet bijvoegen?
    is dat zoiets als: 127.0.0.1 facebook.com ?

Bijdrager
    Thoomas

Inderdaad, ook is het verstandig om ook een regel met www.** erbij te doen. Dus deze twee regels moet je aan het /etc/hosts bestand toevoegen:
    [code:1:add69bdcd4]127.0.0.1 facebook.com
    127.0.0.1 http://www.facebook.com[/code:1:add69bdcd4%5D

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt allemaal, en nu maar afwachten op de ongetwijfeld heftige reacties….

Bijdrager
    Clemenza

Lol:P denk dat je best ruzie gaat krijgen

Bijdrager
    chatsmit

Pas maar op, mensen die verslaafd zijn gaan tot het uiterste….
    Dus of je krijgt hard een boek in je face geslagen, of je vriendin gaat manipulatief gedrag vertonen (je verleiden met onderliggende voorwaarden :evil: ) dus zet je schrap, en houdt de rits ff dicht.

Toevoeging: en als het echt uit de hand loopt, ga hulp zoeken met je gezin (www.smithandjones.nl) van Keith:

maar het doet wel ‘zeerw’;-)

Bijdrager
    Johnyw

Komt in orde, ik ben van steen nu !!!

Bijdrager
    bartje

Sterkte:-)

Bijdrager
    hillfun

In mijn router (Linksys) kan ik tijdsrestricties instellen voor internettoegang. Ik kan per pc aangeven welke tijd er wel en geen internetverbinding is. Voor de kids gaat gewoon om 23.00 uur de verbinding uit. Zo kan je ze toch nog (gelimiteerd) hun spelletjes laten doen.

Bijdrager
    Johnyw

Ik heb dat host file proberen aan te passen, maar ik kan de veranderingen niet opsparen ? Ik heb niet genoeg privileges ??

Bijdrager
    dikketienes

Heb je

sudo pico /etc/hosts

gedaan onder het beheerders account? Als je dan de tekst intypt zoals Thoomas zij en daarna control x dan zou het moeten werken. De werking word wel pas van toepassing als je opnieuw opstart of je DNS flushed

sudo dscacheutil -flushcache

Vooral onder welke gebruiker is het belangrijkst en SUDO.

Groeten Dick

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.