4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    m00n

Paralles Windows XP direct benaderen via ftp

Beste MacOSX.nl users,

Ben sinds een 5/6 tal weken een trotse bezitter van een MacBook Pro. Nu heb ik een aantal windows programma’s nodig waarvoor ik dus Paralles gebruik.

——————-

Misschien iets beter uitleggen.

Ik heb een MacBook pro met Paralles Windows XP en een homepc met Vista.

Nu wil ik van me homepc (vista) via een ftp direct connecten naar een ftp die draaid op Windows XP Paralles op me MacBook Pro. Is dit mogelijk?

Bijdrager
    KarelWillem

Gezamenlijke map aanmaken toch?

Zo werkt het i.i.g. in Virtual PC.

Je gebruikt een soort ‘publieke map’ waar je alles in dumpt wat door beide systemen gebruikt moet kunnen worden.

——–
    edit:
    Ik lees niet goed zie ik nu. Jij hebt misschien iets nodig als Apple’s Remote Desktop?
    http://www.apple.com/remotedesktop/

edit 2:
    http://www.logmein.com is ook wel leuk.
    Maar kost als je er echt iets mee wilt doen maandelijks geld.

Bijdrager
    junjur

wat ik zou doen, is een ftp-server installeren onder je Parallels. Download bijvoorbeeld eens Filezilla server. Zorg wel dat je de goeie versie download, bijvoorbeeld hier

Dan connect je gewoon met een FTP client (ingebouwd??) van je Vista naar de Windows XP op je mac.

Bijdrager
    m00n
    ”junjur”

wat ik zou doen, is een ftp-server installeren onder je Parallels. Download bijvoorbeeld eens Filezilla server. Zorg wel dat je de goeie versie download, bijvoorbeeld hier

Dan connect je gewoon met een FTP client (ingebouwd??) van je Vista naar de Windows XP op je mac.

Dit is precies wat ik wil, maar ik krijg het niet voorelkaar.

De XP Paralles zit ook in een andere ip range en subnetmask. Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.