5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    MDF

Paralles of Bootcamp – VPN

Wat zou je adviseren om te draaien op een iMac 24:

Ik zou met de iMac o.a. via een VPN verbinding in remote ook moeten werken op een Windows machine met programma Scala InfoChannel. Moet ook foto’s van de Mac kunnen gebruiken op de Windows server…

Wat zou jij doen: Parallels of Bootcamp ?

Bijdrager
    atimago

Ik zou eerst parallels proberen, je kan altijd nog bootcamp gebruiken, waarom heb je anders een mac. toch niet om hem volledig te gebruiken als windows?

Bijdrager
    MDF

waarom heb je anders een mac. toch niet om hem volledig te gebruiken als windows?

Nee… spaar me… :P
    Op mijn Mac doe ik vrijwel alles, inclusief grafisch werk en videomontage. Maar als ik (noodgedwongen) met Scala ga werken kan dat nu eenmaal niet op Mac platform en wil ik dezelfde mogelijkheden en snelheid hebben als mijn Windows collega’s.
    En er moet nogal wat geconfigureerd worden ivm protocollen, VPN’s en remote servers

Daarom dus mijn logische vraag: Parallels of Bootcamp ?

Bijdrager
    JWB

Waarom gebruik je niet de VPN-client van Apple of die van Cisco? Zo werk ik ook op het netwerk van mijn werk. Het is overigens wel zo dat je geen bestanden kan slepen van je Mac naar je Windows-omgeving met een VPN-verbinding. Dus ik weet niet of je dat wilt…

Bijdrager
    MDF

Ik gebruik nu de VPN van Mac en dat functioneert goed. Ik kan inderdaad geen bestanden slepen, maar ik zie op de server (Windows) wel mijn harde schijf van de Mac staan. En dan met copy/paste kan ik zeer goed ebstanden uitwisselen.

Om straks vlot te kunnen werken met Scala software zou ik thuis moeten inloggen vanaf een PC. En vermits een iMac toch een halve PC is (nu ja :P) vroeg ik mij af wat de beste oplossing dan was. Installeer ik Bootcamp of Parallels? Ik weet wel dat ze allebei hun voor- en nadelen hebben…

Maar wat is nu wijsheid…
    Daarom dan ook mijn vraag. :D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.