11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Faan

[Parallels] Win XP Pro installeren lukt niet

Net Parallels geïnstalleerd, steek er een Win XP Pro SP1 NL schijf in en bij express mode krijg ik in DOS-achtig venster de melding boot from cd-rom failed en daarna no bootable disk or no disk found…
    Wat loopt hier verkeerd? Misschien lukt het wel wanneer ik werk met een ISO file ipv install cd? Hoe maak ik een ISO van zo’n cd?

Moderator
    Night

Ik raad je aan eens op het forum van Parallels te kijken omtrent de mogelijkheid om van een CD op te starten.

Bijdrager
    Faan

Effe checken… thx.
    Trouwens gevonden om een ISO te maken, via Schijfhulpprogramma…

Bijdrager
    Faan

Met ISO zelfde probleem… bij de FAQ van Parellels website al alles geprobeerd wat enigszins kan van toepassing zijn…

Bijdrager
    Ewout

Heb je niet SP2 nodig? Dat geldt in elk geval wel voor BootCamp.

Ewout

Bijdrager
    Faan

http://www.parallels.com/en/products/desktop/sr/

Guest Operating Systems supported

Microsoft Windows: 3.1, 3.11, 95, 98, NT, 2000, XP, 2003 and Windows Vista.

Bijdrager
    p.degroot

Hoewel anders op de site staat wil het alleen lukken met een Windows XP SP2 CD.

Bij mij werkt het perfect!

Succes

Bij

Bijdrager
    p.degroot

Hoewel anders op de site staat wil het alleen lukken met een Windows XP SP2 CD.

Bij mij werkt het perfect!

Succes

Bijdrager
    Faan

Ah, ok, zal daaraan liggen dan. Kzal eens een ISO moeten vinden van SP2 dan :wink:

Bijdrager
    Barabas2005

Die kun je toch zelf maken? Gewoon een slipstream cd bakken met nLite.

[size=9:e9ff89a637]Is nog legaal ook [/size:e9ff89a637]:wink:

Bijdrager
    Faan

Aha, zal ik straks na m’n examen eens bekijken. Wel versta ik niet waarom ik de melding krijg no system disk or disk error en boot from cd-rom failed, weet die dan van begin al dat het om SP1 gaat en niet om SP2? En aan een kras of dergelijke op de cd-rom kan het ook niet liggen want ik heb er 2 kopieen van, en daarmee geeft Parallels zelfde resultaat.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.