6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Wintendo

Parallels vragen

Hallo,

Hoe kan ik als ik win xp in een venster draai dingen van mijn buroblad (OSX) naar buroblad (XP) copieeren ? Als ik iets er in sleep wil hij dat niet ?!

En hoe kan ik een gedeelde map vinden in XP , nadat je er een heb aangemaakt in Parallels ?

Bijdrager
    PietjePuk

De Parallels hulptools installeren.

Bijdrager
    mollie319

hier vindt je dat soort info overigens:
    http://www.parallels.com/en/products/desktop/

blijkbaar is dit niet duidelijk genoeg voor gebruikers, want ik had het laatst bij een vriend van me ook.
    Had ook de tools niet geĂ¯nstalleerd…….

Marcel

Bijdrager
    Wintendo

Heb alles wel geinstalleerd , alleen loop ik vast op de volgende uitleg in gebruiksaanwijzing:

Viewing Shared Folders
    To view the contents of the shared folders in the guest OS:
    1 Start the virtual machine.
    2 Open Windows Explorer.
    3 In the Explorer, select My Networks Places, then select Entire Network, and find the Parallels
    Shared Folders.
    4 Click the Parallels Shared Folders to view the list of shared folders available in your virtual
    machine.

Wat is Windows explorer ? , en in mijn netwerk zie ik geen folder die ik aangemaakt heb in Parallels ?

Vergeet ik iets ??

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Wintendo”

Wat is Windows explorer ?

Als je een Nederlandse versie van Windows hebt, dan is dat de Verkenner. Eenvoudig gezegd: dubbelklik op het “Deze computer”-icoon (of heet dat “Mijn Computer”?) op het Windows-bureaublad als je de Verkenner nodig hebt.

”Wintendo”

en in mijn netwerk zie ik geen folder die ik aangemaakt heb in Parallels ?

Bedoel je “Mijn Netwerk” onder Windows, of “mijn netwerk” als in “m’n eigen netwerk thuis”? Als het goed is installeert Parallels een netwerklocatie die verwijst naar de map die je onder OS X opgegeven hebt als gedeeld, en moet je hem zo kunnen vinden onder Windows. Bij mij werkte het gelijk, in elk geval.

Bijdrager
    Switch

Met shared folder wordt waarschijnlijk bedoeld: de mappen op Mac OSX die je in Windows kunt openen. Je kunt deze instellen door het programma Parallels te starten (nog niet je virtual machine/Windows!) en dan bovenaan in het menu (in osx) te gaan naar “Edit” > “Virtual Machine” waar je bij Shared Folders kunt instellen welke mappen je toegankelijk wilt maken in Windows. Zodra je in de Windows omgeving zit, ga je naar “Parallels Shared Folders” (staat op het bureaublad). Echter ook het slepen van bestanden van en naar OSX werkt inderdaad als je in Parallels de tools installeert.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.