9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Parallels vragen

Ik heb pas Parallels voor school gekocht. Windows had ik al. Voor de rest gebruik ik Mac OSX, veel mooier en makkelijker allemaal. Maa er komen meer apps die enkel Windows-based zijn voor school.(krijgen we ook van school dus vandaar)
    Vraag 1
    Nu zie ik dat ik 32 Gb virtuele ruimte heb. Maar hoeveel Gb heb ik nu echt in Windows?

Vraag 2

Dit icoontje, wat doet die? Kan ik hem verwijderen? Want ik heb gelezen dat dingen die je op je bureaublad plaatst het opstarten langzamer maakt.

Vraag 3.

Dit vind ik nogal een onhandige plek. Kan ik deze toch van plek veranderen?(map van Parallels)

Bijdrager
    Bolle1961

vraag 1 : 32 GB, daar gaat wel de ruimte van je windows installatie vanaf. zie het maar als een hd van 32 GB

Bijdrager
    Afroman

Oh oke, want zo te zien heb ik op mijn HD maar 2 Gb gebruikt of zo.

Bijdrager
    joasdekker

Als hij ook in je programmamap staat kan je hem daar gewoon verwijderen.

Bijdrager
    Bolle1961
    ”mr.x

Oh oke, want zo te zien heb ik op mijn HD maar 2 Gb gebruikt of zo.

het programma Parallels neemt niet zoveel ruimte in beslag. per virtuele machine heb je dan nog wat bestandjes. hoe het met Parallels precies zit weet ik niet maar Virtualbox maakt per virtuele machine 2 bestanden aan, 1 bestand ter grootte van fde virtuele hard disk en een configuratie bestandje. bovendien kan je kiezen tussen fied size ( van de virtuele harddisk ) of expanding.
    aaqngezien je nu maar 2 GB in gebruik hebt, heb je waarschijnlijk een expanding size voor je virtuele hd, hoe meer hje met windows op die schijf hoe groter hij wordt, tot je 32 GB vol zit

Bijdrager
    Afroman

Oh oh oh! Oke nu snap ik hem. Bedankt!.:)

Oh ja, vraag 3 lukt gewoon niet, dan vraagt Parallels opnieuw om Windows te installeren.

Bijdrager
    sypie

Klopt, in de configuratie van Parallels staat een verwijzing naar een locatie, als jij die locatie ineens gaat wijzigen, zonder de configuratie aan te passen, dan gaat dat programma zeuren dat het gezochte bestand er niet staat. En dus zegt Parallels dat je Windows weer opnieuw moet installeren, omdat die er niet meer staat. Ik zou me niet zo druk maken om die map, VMware zet ook ergens een map neer met installatie’s. Ik zou eerder die lelijke snelkoppeling van je bureaublad halen.

Bijdrager
    casperrrrrrr

Waarom doe jij altijd zo panisch over de snelheid van je Mac? Alsof hij door dat ene icoon op de bureaublad zo significant veel slomer zal worden… Je vraagt ook altijd of je even je library leeg kan gooien omdat je die bestanden niet kent en je er wel 100mb ruimte mee bespaart… Tis een soort “Mac-smetvrees” of iets dergelijks lijkt wel. :o

Bijdrager
    Nietzman

Ja erm, dat icoontje: Je ziet toch dat het slechts een alias is. Natuurlijk kun je die wegflikkeren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.