13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

[Parallels] Vraagje hdd kopieren

Heb ik alles mooi draaien, en jawel..Windows zit meteen tegen..Ik wil zo graag van Windows af, maar ik gebruik FL Studio en dat draait (nog) alleen maar op Windows:(

Ik heb wel wat aan de instellingen van Parallels veranderd, maar of het daar aan ligt weet ik niet. Dit krijg ik te zien:

[URL=http://img293.imageshack.us/my.php?image=afbeelding2me4.png][/URL]

Bijdrager
    lantjo

Dag collega,

Bij mij exact hetzelfde…..

Bijdrager
    The JM

Heb je ook FL Studio op een mac en deze foutmelding?

Bijdrager
    lantjo

Geen FL Studio, maar Windows nodig voor een ander pakket.
    Parallels gebruikt de Bootcamp-partitie, en kan Windows niet opstarten: exact dezelfde foutmelding.
    Bootcamp start wel op.
    Begrijpe wie kan.

Bijdrager
    jonnie

Ff offtopic, maar dat mail icoontje in je menubar. Welk programma is dat?

Tenx

Bijdrager
    GetaMac

Vroeger toen ik nog met Windows werkte, gebruikt ik ook FL Studio :wink:
    Maar toen ik naar Mac switchte ben ik Logic Express gaan gebruiken en daar kun je echt veel meer mee! :mrgreen:

Bijdrager
    Nikita

Heeft dat misschien iets te maken met dat je een XP / 2000 installatie niet op meerdere computers kan gebruiken? Tenslotte emuleert Parallels een heel ander systeem dan je Mac is.

In Windows XP / 2000 zit een soort van “beveiliging” (ahum) die het hele systeem op slot gooit (samen met zo’n prachtig blauw scherm) als je de hardeschijf in een andere computer zet. Dat weet ik uit eigen ervaring :P
    Dus ik weet niet hoe Parallels dat oplost, maar goed…

Of krijg je dat blauwe scherm tijdens het werken?

Bijdrager
    Juch

wat een onzin Nikita. Windows XP stuurt tijdens de key-activation je hardware gegevens naar Microsoft. Als je hardware steeds bij activation enorm verschilt (in relatief korte periodes) kan MS moeilijk doen. Ik heb mijn licentie XP op verschillende machines geinstalleerd gehad en niet een keer heeft die moeilijk gedaan.
    Een installatie van XP kan ook niet ‘onthouden’ dat die al eens eerder geinstalleerd is.

@ TS, heb je WIndows wel correct geinstalleerd? Misschien even proberen opnieuw te installeren?

Bijdrager
    lowfi

Probeer VMware eens. Zoiets als parallels maar dan beter;)

Bijdrager
    The JM

Het scherm krijg ik te zien bij het opstarten, na het windows logo. Maar ik wil het wel verhelpen, want ik heb 20 GB aan data net overgezet, en omdat dat weer helemaal opnieuw te doen…
    Of kan ik de virtuele harde schijf van Windows ergens terug vinden op de macintosh hd?

Bijdrager
    The JM

Ok, ik heb nu de hdd van de foute windows gekopieerd naar mijn bureaublad, en een nieuwe schijf gemaakt waarop windows opnieuw is geïnstalleerd. Als ik in parallels een tweede hdd toe wil wijzen (die van de foute windows) en ik start windows dan opnieuw op, dan start het os van de 2e hdd op, dus loopt hij weer vast..Hoe kan ik installen dat windows van hdd1 opstart? Of, wat nog makkelijker is, hoe kan ik de data van hdd2 naar hdd1 kopiëren?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”The

Of, wat nog makkelijker is, hoe kan ik de data van hdd2 naar hdd1 kopiëren?

Met Parallels Explorer, in de map waarin je Parallels geïnstalleerd hebt, kun je (wanneer de virtuele PC uitstaat) de “harde schijven” doorbladeren, en er dingen op zetten en van wissen.

Bijdrager
    The JM

mooi dat heb ik nodig. bedankt:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.