5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

parallels visualisation support

Ik krijg bij het opstarten van parallels deze foutmelding, zet visualisation hardware support aan in osx. uw windows loopt heel traag, maar als ik dan verder ga wordt parallels helemaal gestopt, start mac opnieuw, dat helpt dus niet

Waar vind ik die visualisation support?

Bijdrager
    madcat

virtualization support, mag ik hopen.
    Dat is een CPU feature van high end (server) cpus, het kan zijn dat de mac pro deze feature wel heeft.

Bijdrager
    bonestaak

Yep, ik heb een mac pro maar ik ontdekte nu ook dat ook hier weer geen rechten voor zijn, dat afsluiten komt niet door die virtualisation maar doordat ik weer eens geen ” rechten” heb.

Ik had al eerder ergens geschreven dat ik na een backup steeds niet op de originele harddisk kon, nu heb ik nog steeds dat startupitems worden overgeslagen omdat er geen rechten zijn.

Tja waar zijn die gebleven? hoe krijg ik die weer? niet met schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    madcat

je moet even op internet je CPU type opzoeken en kijken of dit wordt ondersteunt. Normaal kan je deze features in de bios aan zetten, geen idee waar dat op de mac zou moeten gebeuren.. mischien is bij de open firmware een commando beschikbaar

Bijdrager
    iep

Alle Intel cpu’s die Apple gebruikt en gebruikt heeft sinds 2006 ondersteunen VT-x (de virtualisation support waar Parallels het over heeft). Het is zeker geen high end cpu feature, het zit tegenwoordig in vrijwel alle cpu’s. Apple is echter 1 van de weinige fabrikanten die deze virtualisatie support standaard al aanzet. Je hoeft er dus niets voor te doen, het behoort gewoon te werken.

Parallels heeft echter vrij vaak moeite met die VT-x support lijkt het. Het meldt dan vaak ten onrechte dat de cpu dit niet ondersteund. De concurrentie in de vorm van VMware Fusion en VirtualBox doen het echter zonder problemen. Een zoektocht op Google levert een aantal links naar het Parallels forum op:
    Enable VT on the Mac Mini.
    Processor doesn’t support hardware virtualization???
    hardware virtualization support is disabled on the host computer. (hierin vindt je ook info over een compatibiliteitsmodus in Windows 7).

Het beste advies komt dan eigenlijk neer op het switchen naar software die er geen problemen mee heeft en wel altijd fatsoenlijk en stabiel werkt: VMware Fusion (als Parallels gebruiker kun je goedkoop daarheen switchen, hebben ze speciale reductie voor) of VirtualBox (gratis maar de usb support is erg brak en je mist nog een aantal andere zaken die Parallels en Fusion wel hebben waardoor die 2 toch wat fijner in gebruik zijn).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.